نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 17:30

شاخص راه‌های روستایی در خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است

بجنورد- نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص راه های روستایی در خراسان شمالی، گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این حوزه، بخش بزرگی از محرومیت‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی پیش از ظهر دو شنبه در نشست تجلیل از رانندگان که به مناسبت روز ملی حمل و نقل در محل تالار الماس شهر بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: رانندگان پر تلاش از اقشار مظلوم هستند؛ علی رغم خطرات زیادی که آنان را تهدید می‌کند لیکن کمترین پوشش سطح بیمه‌ای شامل این عزیزان می‌شود.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا اقدامات ارزنده ای توسط مجلس صورت گرفته و تا حصول نتیجه در کنار این عزیزان هستیم.

وی افزود: همچنین موضوع قرار گرفتن سختی کار جهت رانندگان برون شهری موضوعی است که باید حل شود.

وحیدی گفت: توسعه و توجه ویژه به مجتمع‌های خدماتی و بین راهی از اولویت این استان است که با عنایت به قرار گرفتن در مسیر تردد بارگاه امام هشتم (ع) و استان‌های شمالی همواره پذیرای میلیون‌ها مسافر طی سال هستیم.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای مهم این حوزه بحث آسفالت و بهسازی جاده‌های مواصلاتی روستایی است که یکی از شاخص‌های مغفول و محروم این استان نسبت به میانگین کشوری محسوب می‌شود.

وی افزود: در طی سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه اعتبارات مناسبی نیز برای این منظور اختصاص داده شد تا بخش بزرگی از این محرومیت‌ها کاسته شود.

وحیدی با اشاره به مشکلات سوخت رانندگان استان گفت: این استان علی رغم داشتن مرز مشترک با ترکمنستان، اما گمرک و پایانه تردد خارجی نداشته و می‌بایست سوخت رانندگان همانند سایر استان‌ها لحاظ شود.

وی افزود: در حوزه باربری کلیه صنایع و کارخانجات استان می‌بایست از ظرفیت حمل و نقل بومی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920357

مهمترین اخبار ایران و جهان: