نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 17:27

لزوم بهره‌مندی اقتصادی کشور از اقتدار نیروی دریایی

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اقتدار نیروی دریای ارتش ایران، گفت: باید از این اقتدار و دوره شکوفایی بهره گرفت تا علاوه بر افزایش بعد نظامی در درآمد اقتصادی بنادر و ظرفیت دریاهاهم منتفع شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله‌ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، به سالروز تصویب قانون اساسی به عنوان یک قانون مادر اشاره و اظهار کرد: این قانون در واقع تعیین‌کننده سیاست کلی یک نظام و نگرش سیاسی مدیریت و حکومت یک مملکت است و این قانون به‌ جز در مواد و مفادی قابل تغییر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به به تبلیغ برگزاری رفراندوم قانون اساسی توسط دشمنان ایران، تصریح کرد: قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون اساسی است که بر اساس مردم‌سالاری دینی و متعلق به ایران اسلامی است.

وی با اشاره به جزییات کودتای ۲۸ مرداد و رخداد به شهادت رسیدن سه دانشجو، افزود: در بیانه گام دوم انقلاب مقام‌ معظم رهبری فرمودند که دانشجویان قشر روشن‌فکر و پشتیبان انقلاب هستند.

آیت‌الله خاتمی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و فناوری است‌ و فعالیت هزاران شرکت دانش‌بنیان، حضور میلیون‌ها دانشجو و تحصیل‌کرده و فعالیت هزار واحد دانشگاهی، همگی محصول انقلاب است.

امام‌ جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه علم و فناوری، این تلاش‌ها را مرهون تلاش فرزندان ایران اسلامی دانست و گفت: امروز دانشمندان ایرانی به قله‌های علوم و فناوری نوین دانش دست یافته‌اند.

وی با توصیه به جوانان و نوجوانان برای حرکت در مسیر علم گفت: بدانید آمریکا دلسوز ما نیست، که اگر بود دارو را برای کودکان ما تحریم نمی‌کرد، هر چند هیچ کس منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و سوءمدیریت در کشور نیست اما ناکارآمد جلوه دادن همه امور آمریکا بدون توجه به پیشرفت‌ها قطع به یقین دلسوزی نیست.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اقتدار نیروی دریای ارتش ایران، ادامه داد: باید از این اقتدار و دوره شکوفایی بهره گرفت تا علاوه بر افزایش بعد نظامی در درآمد اقتصادی بنادر و ظرفیت دریاهاهم منتفع شویم.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 893257

مهمترین اخبار ایران و جهان: