نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 11:41

اکثر مدارس اردستان تخریبی است

اردستان-رئیس آموزش و پرورش اردستان گفت: اکثر مدارس اردستان قدمت زیادی دارند و نیاز به بازسازی، تخریب و تعمیر است.

احمد خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ارتباط با بحث بازگشایی مدارس، خوشبختانه همه مدارس با برنامه ریزی که انجام شده بود سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که با استقبال خوب دانش آموزان همراه بود و در مدرسه شهدای والفجر در شهر اردستان و در مهاباد نیز مدرسه پروین اعتصامی مراسم نمادین شروع سال تحصیلی را داشتند.

وی با اشاره به برگزاری زنگ شکوفه‌ها در ۳۱ شهریور ماه در مدارس ابتدایی، افزود: در همان روز بازگشایی مدارس زنگ فضیلت نماز جماعت را در تماس مدارس شهر داشتیم که به صورت نمادین نیز در مدرسه امام خمینی اردستان و قدس مهاباد با حضور مسئولان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش اردستان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت و شهادت، مراسم یادواره شهدا و همچنین غبارروبی مزار شهدا نیز انجام شد و در خصوص مراسم سیزده آبان نیز برنامه‌های باشکوهی در مدارس شهرستان برگزار شد و دانش آموزان نیز در راهپیمایی حضور پرشکوه داشتند.

خاکسار ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، تصریح کرد: در ارتباط با عزاداری ایام فاطمیه مراسم‌های عزاداری جهت گرامیداشت حضرت فاطمه (س) از هفته گذشته شروع شده و با برنامه ریزی خوب مدیران مدارس، این مراسم‌ها با حضور روحانیون و مداحان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امتحانات نوبت اول از دهم دی ماه شروع خواهد شد که با توجه به بخشنامه اداره کل استان اصفهان به مدت دو هفته تمام مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان تعطیل خواهند بود و دانش آموزان فقط در امتحانات شرکت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش اردستان یادآور شد: امتحانات دی ماه برای داوطلبان آموزش از راه دور از شنبه سوم دی ماه شروع می‌شود که تا پایان دی ماه نیز ادامه دارد و این امتحانات در محل دبیرستان دخترانه ارشاد شهر اردستان برگزار می‌شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن به ایام امتحانات مشاوران استانی و اساتید برجسته ای را در شهرستان دعوت کرده‌ایم تا با دانش آموزان صحبت کرده و دانش آموزان استرسی جهت امتحانات نداشته باشند و با نهایت آرامش امتحانات را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: اکثر مدارس اردستان قدمت زیادی دارند و نیاز به بازسازی، تخریب و تعمیر است از جمله دبیرستان امام خمینی شهر اردستان که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در این زمینه نیز نیازمند کمک خیران هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927857

مهمترین اخبار ایران و جهان: