نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 08:14

اورژانس اجتماعی بهزیستی فریدونشهر خوابگاه ندارد

اصفهان - اورژانس اجتماعی بهزیستی فریدونشهر با وجود تحت پوشش داشتن سه شهرستان فاقد خوابگاه است و در موارد مراجعه، کودک آزاردیده را با همراهی مددکار به اورژانس اجتماعی اصفهان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کودکان جز آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و لازم است مسئولیت اجتماعی در قبال کودکان تقویت شود و همه در برابر این گروه سنی مسئول باشند و در صورت مشاهده هر نوع کودک آزاری این موضوع را به اورژانس اجتماعی بهزیستی اطلاع دهند و جلوی آسیب‌های بیشتر به این کودکان و گسترش این آسیب‌ها به جامعه را بگیرند.

درگیری و آسیب‌های وارد شده به این کودکان که گاه جبران ناپذیر است، از آسیب‌های جسمی، عاطفی تا جنسی را در بر می‌گیرد و اگر جلوی این ناهنجاری‌ها گرفته نشود و مداخلات صحیح صورت نگیرد افراد بیشتری جرأت انجام چنین رفتارهای دور از اخلاق و انسانیت را پیدا خواهند کرد.

در این ارتباط مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی فریدون‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که در طول هشت ماه امسال همسر آزاری اولین آسیب و به تبع آن کودک آزاری دومین آسیب مطرح در اورژانس اجتماعی فریدون‌شهر بوده است، اظهار کرد: ما در اورژانس اجتماعی وقتی با چنین آسیبی مواجه می‌شویم ابتدا مداخله‌های روانی اجتماعی را انجام می‌دهیم و بعد از آن هم در صورت لزوم و صلاح دید تیم اورژانس اجتماعی که رئیس بهزیستی، مسئول اورژانس، روانشناس و مددکار اورژانس و کارشناس امور اجتماعی بهزیستی را شامل می‌شود مداخله‌های قضائی انتظامی هم انجام می‌شود تا حدی که در صورت لزوم کودک را از خانواده آسیب‌رسان جدا می‌کنیم.

طاهره گوگونانی ادامه داد: در صورتی که خانواده کودک صلاحیت نگهداری کودک را نداشته باشند ولی خانواده جایگزینی در اقوام نزدیک کودک باشد که صلاحیت نگهداری کودک را دارند و آن خانواده‌ها هم سرپرستی کودک را به عهده بگیرند کودک به خانواده جایگزین داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ولی در صورت نبود سرپرست داری صلاحیت کودک را به مراکز اورژانس اجتماعی اصفهان منتقل می‌کنیم.

خدمات مشاوره‌ای تخصصی کودک و نوجوان در اورژانس اجتماعی

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان فریدون‌شهر با بیان این مطلب که هر نوع آسیبی که به کودکان وارد می‌شود از کمترین تا شدیدترین آنها تأثیرات روحی و روانی بسیار بدی روی کودک می‌گذارد بیان داشت: ما برای کمک به این کودکان خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای تخصصی ویژه کودک و نوجوان را داریم.

وی ادامه داد: در صورت تشخیص اولیه روانشناس مرکز مشاوره‌های ابتدایی انجام می‌شود اگر درصد آسیب به اندازه‌ای باشد که با جلسات متعدد کودک درمان شود درمان را در همین مرکز انجام می‌دهیم در غیر این صورت کودک به مراکز روانشناسی داخل فریدون‌شهر که تحت نظر بهزیستی هستند ارجاع داده می‌شود و در صورتی که آسیب روانی شدید باشد و در شهرستان درمان نشود کودک به اورژانس اجتماعی اصفهان که در آن روانشناسان و مشاوران تخصصی حضور دارند منتقل می‌شود.

گوگونانی ادامه داد: در صورت عدم موفقیت درمان در اورژانس اجتماعی اصفهان کودک به مراکز روانشناسی اصفهان که تحت نظارت بهزیستی استان هستند، با کمک هزینه بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی گفت: در مداخلاتی که در زمینه کودک آزاری انجام می‌دهیم در صورتی که خانواده کمتر آسیب دیده باشد مداخلات معمولاً به سرانجام می‌رسد ولی در خانواده‌های بسیار آسیب دیده با شرایط سخت‌تری مواجه هستیم ولی در هر شرایطی تلاش‌های ما برای نجات این کودکان ۱۰۰ درصد است و ما علاوه بر مداخلات انجام شده پیگیری‌های سالانه هم انجام می‌دهیم.

اورژانس اجتماعی بهزیستی فریدون‌شهر با پوشش سه شهرستان فاقد خوابگاه است

وی با بیان این مطلب که اورژانس اجتماعی فریدون‌شهر سه شهرستان فریدون‌شهر، بویین میاندشت و فریدن را تحت پوشش، دارد بیان داشت: اورژانس اجتماعی فریدون‌شهر سطح ۳ است یعنی ما خوابگاهی برای نگهداری از بچه‌های آسیب دیده نداریم و حتی یک شب هم نمی‌توانیم از این کودکان نگهداری کنیم ولی این امکان را داریم که کودک را با همراهی مددکار با ماشین دولتی به اورژانس اجتماعی اصفهان منتقل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909757

مهمترین اخبار ایران و جهان: