نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:32

اختصاص بیش از ۱۱هزار میلیون اعتبار طرح جهش تولید به فامنین

همدان_مدیر جهاد کشاورزی فامنین با بیان اینکه باید موانع بر سر راه جذب تسهیلات ادوات کشاورزی رفع شود، گفت: اعتبار مرحله اول تسهیلات خرید ادوات طرح جهش تولید ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۸ پرونده معرفی شده به بانک ملی شعبه فامنین تعداد ۵ پرونده به مبلغ ۵,۰۰۰ میلیون ریال جذب شده است.

خزایی در ادامه تصریح کرد: این تسهیلات به ۲ دستگاه سمپاش ،۲ دستگاه عمیقکار کشت مستقیم و یک دستگاه ریز دانه کار پرداخت شده است.

وی همچنین به ابلاغ سهمیه مرحله دوم تسیهلات خرید ادوات طرح جهش تولید به مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال نیز اشاره کرد و افزود: متقاضیان شناسایی و در مرحله تکمیل پرونده جهت ارسال به بانک ملی هستند.

خزایی تصریح کرد: باید موانعی که بر سر راه جذب تسهیلات ادوات کشاورزی وجود دارد بر طرف شود چرا که یکی از مهمترین عوامل بالا بردن بهره وری در تولید محصولات زراعی و پایداری در تولید استفاده از ادوات مناسب کشاورزی است و این می‌طلبد که اعتبارات مربوط به مکانیزاسیون مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی در خاتمه افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها، از برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت به منظور ارتقا بهره وری در دیم زارها و کمک به اقتصاد کشاورزی منطقه است که با جدیت و اهتمام لازم دنبال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908913

مهمترین اخبار ایران و جهان: