نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 12:16

اجرای بیش‌ از ۱۰۰ دیوارنگاره در یکسال گذشته

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای بیش از ۱۰۰ دیوارنگاره با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی در فضاهای شهری طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صیادی با بیان اینکه در یک سال گذشته دیوارنگاره‌های متعددی با مضامین فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی توسط سازمان بر جداره‌ها و دیواره‌های فضای شهری تهران نقش بسته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام اینکه در این مدت بیش از ۱۰۰ دیوارنگاری اجرا شده است، گفت: در این میان آثار متعددی از پیشگامان هنر انقلاب، پیشگامان هنر معاصر و چندین اثر خوشنویسی و نگارگری از استادان پیشین تا معاصرین وجود دارد که برخی اجرا شده و تعدادی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: موضوعات فرهنگی و یادمانی دیگری نظیر صلوات، یادمان شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان مدافع حرم، یادمان شهدای آتش‌نشان، یادمان جهان‌پهلوان تختی، یادمان شهدای نیروی دریایی، صلح آبادی است و چندین اثر دیگر که به مناسبت‌های مختلف در سطح مناطق بیست و دوگانه اجرا و رونمایی شده است.

صیادی عنوان کرد: همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی، دیوارنگاری بیش از هفتاد مدرسه با بهره‌گیری از طرح‌های منتخب فراخوان "نقش مهر" توسط هنرمندان بر جداره مدارس سطح شهر اجرا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908157

مهمترین اخبار ایران و جهان: