نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 11:48

مراودات تجاری استان بوشهر با کشورهای همسایه افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش صادرات و واردات از طریق گمرکات استان بوشهر طی سال جاری گفت: محصولات پتروشیمی مهمترین محصول صادراتی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات کالا است که در سال جاری شاهد افزایش میزان صادرات از این استان هستیم.

وی از مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر به گاز مایع، متانول، کود اوره، پلی‌اتیلن، رافینیت، آمونیاک، گوگرد گرانول اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸۸ درصد کالاهای صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات بیش از ۱۹ میلیون تن کالا از گمرکات استان طی هشت ماهه امسال اضافه کرد: طی این مدت بیش از ۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله‌های صادراتی ۹.۳ میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد ارزش کل صادرات استان بوشهر طی هشت ماه امسال تشکیل می‌دهد.

توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه

سلیمانی با اشاره به صادرات محصولات از گمرکات استان بوشهر به ۱۵ کشور افزود: در طی هشت ۸ ماه امسال ۱۴۸ هزار و ۷۱۸ تن میعانات گازی به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۲۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

با اشاره به اینکه محموله‌های صادراتی از استان بوشهر افزایش یافته است، اظهار داشت: تجارت با کشورهای همسایه به سبب هم مرز بودن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی به کشورهای همسایه در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا صادرات به کشورهای همسایه مورد توجه ویژه قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908113

مهمترین اخبار ایران و جهان: