نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:00

شناسایی ۲۰۰۰ بانوی فعال فرهنگی در طرح «مهرواره با نور» مازندران

بابل- معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی تبلیغات اسلامی مازندران از شناسایی دو هزار و ۴۵ بانوی فعال فرهنگی در قالب مهرواره با نور در استان خبر داد و گفت: ۱۳ بانوی برگزیده به کشور معرفی می شوند.

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده در حاشیه نشست داوری مهرواره بانور با اظهار اینکه این مهرواره با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی، مسائل کلان جامعه نظیر جمعیت، جهاد تبیین، سبک زندگی اسلامی و غیره می‌پردازد اظهار داشت: این مهرواره با محوریت مسجد و گروه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مازندران دو هزار و ۴۵ بانوی فعال فرهنگی در مهرواره با نور ثبت نام و ثبت مسئله کردند و آسیب‌های محلات را شناسایی و برای حل آن اهداف و طرح‌هایی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: مشاوره خانواده، برپایی کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، توزیع بسته‌های معیشتی، از جمله طرح‌هایی است که از سوی بانوان فرهنگی ارائه و برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام درخشنده با بیان اینکه از بین دو هزار بانوی ثبت نام کننده، ۳۴ نفر با داوری شهرستانی به استان معرفی و در استان ۱۳ نفر به عنوان برگزیده و کنشگر فعال برتر استان به تبلیغات اسلامی کشور معرفی می‌شود، گفت: افراد برتر در کشور انتخاب و تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران به نقش بانوان در فرهنگ سازی، جریان سازی و گفتمان سازی اشاره کرد و آن را بی بدیل دانست و گفت: امکان فرهنگ سازی بدون حضور و فعالیت بانوان ممکن نیست وی کی از مهمترین فواید و آثار مطلوب رویداد بانوی بانوی دو هزار بانوی فعال، دغدغه مند و صاحب ایده در استان است، هرچند شمار بانوان فعال بیش از این میزان است.

وی گفت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم یکی از مهمترین گروه‌هایی که به ما کمک می‌کند، بانوان فرهنگی و کنشگر استان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936313

مهمترین اخبار ایران و جهان: