نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 12:28

افزایش مشارکت های مردمی با جریان قراردادن شهروندان در مسائل شهر

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن ابراز رضایت از عملکرد روابط عمومی شهرداری ها به تناسب حال روحی شهروندان گفت: در جریان قرار دادن به موقع شهروندان نسبت به مسائل شهری باعث مشارکت حداکثری ایشان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش نقش مدیریت شهری در ارتقاء ارتباطات اجتماعی و تاب‌آوری شهروندی با حضور نخبگان و اساتید، مدد‌کاران اجتماعی، روابط عمومی‌های مناطق، معاونت‌ها، سازمان ها، ادارات کل، شرکت ها و مراکز برگزار شد.

در این همایش محمد صائبی معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات با بیان اهداف این همایش گفت: اداره اجتماعی در راستای ارئه الگوی یک مدیر روابط عمومی کنشگرا در بحران و غیربحران اینگونه تعاملات و همکاری ها را چه در داخل و چه خارج شهرداری برگزار می‌کند و امید دارد نقش مهم روابط عمومی در تاب آوری شهروندان بتواند جامعه‌ای پویا داشته باشد. 

در ادامه احمدی صدر با اشاره به اهمیت تاب آوری شهروندان و تاثیر آن در جریان زندگی اجتماعی خاطر نشان کرد: اقداماتی که بتواند مارا در جهت خدمت به شهروندان نزدیک کند حتما مقدس و در آرامش شهر موثر خواهد بود. 

طی این همایش پنل تخصصی با محوریت تاب آوری اجتماعی، نقش روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی در کاهش مخاطرات ناشی از نگرانی های شهروندان در بحران‌ها، کاهش آسیب های اجتماعی و اقدامات موثر توسط سید حسن موسوی چلک سرکمیسر اخلاق اجتماعی، اردشیر گراوند اولین موسس پایگاه رسمی داده‌های کل کشور، سعید قاسمیان معاون برنامه ریزی کاهش آسیب های اجتماعی سه دوره نهاد ریاست جمهوری ارائه شد.

در بخشی از این همایش سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن ابراز رضایت از عملکرد روابط عمومی شهرداری ها به تناسب حال روحی شهروندان اظهار کرد: در جریان قرار دادن به موقع شهروندان نسبت به مسائل شهری باعث مشارکت حداکثری ایشان می‌شود این رسالت مهمی ست که تا کنون به خوبی پیش رفته است.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی‌های مختلف شهروندان نسبت به اقدامات انجام شده در بحران‌ها خاطر نشان کرد: تنها راه آرامش و خروج شهروندان از نگرانی‌های مختلف در بحران‌ها همین ماموریت‌های انجام شده‌ی شما عزیزان در ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی ست که جای تحسین دارد.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: نقش روابط عمومی ها درحوزه مدیریت شهری و سلامت اجتماعی بسیار مهم است. نقش های مختلفی را می توان برای روابط عمومی در این حوزه تعیین کرد.

وی ادامه داد: مستندسازی اقدامات درحوزه مدیریت شهری و تاب‌آوری و سلامت اجتماعی، تولید محتوای علمی و کاربردی با روش های جذاب، متنوع ومتناسب با مخاطب برای افزایش آگاهی در حوزه ارتقاء سلامت اجتماعی، تاب آوری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگو کردن سازمان‌ها و احدهای تابعه درون سازمانی که اثر بخشی زیادی دارد و تاکنون شهر تاب آوری را رقم زده و جای تحسین دارد.

سید حسن موسوی چلک گفت: همچنین شناسایی ظرفیت های اجتماعی موجود در شهر و هماهنگی برای ارتباط با واحد های تابعه شهرداری  شناسایی ظرفیت های دانشگاه ها وتشکل‌های علمی و اجرایی دولتی و غیردولتی با حوزه‌های شهرداری از جمله این نقش‌ها و انتظارات هستند.

در پایان این همایش  پوستر کتاب تحت عنوان همایش و پوستر دبیر خانه مردمی فعالیت های اجتماعی تهران رو نمایی و افتتاح شد. همچنین از مددکاران پرتلاش گشت‌های سیار فوریت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تقدیر شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 915413

مهمترین اخبار ایران و جهان: