نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 20:23

سردار مؤمنی: تصادفات سرویس‌های مراکز صنعتی با اجرای طرح پلیس یاران کاهش پیدا می‌کند

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه یکی از تصادفات مهمی که هر ساله با آن روبرو هستیم مربوط به خودروهای سرویس‌های مراکز صنعتی است، گفت: به همین منظور طرح پلیس یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس‌های مسافربری توسط پلیس راه کشور در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه کشور در همایش پلیس‌یاران و بررسی موانع و چالش‌های سرویس‌های مسافربری که به همت پلیس راه استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از تصادفات مهمی که هر ساله با آن روبرو هستیم مربوط به خودروهای سرویس شهرک‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی است.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نیروی فعال کشور هر روز به وسیله این سرویس‌ها جابجا می‌شوند، افزود: باید نظارت جدی بر این سرویس‌ها انجام شود، به همین منظور طرح پلیس یاران با هدف کاهش تصادفات سرویس‌های مسافربری توسط پلیس راه کشور در دستور کار قرار گرفت که تأثیر بسزایی نیز در این حوزه را شاهد بودیم.

مؤمنی گفت: هم اکنون ۳۰ هزار راننده سرویس شهرک‌ها و مراکز صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند که نقش پلیس یاران در همراهی رانندگان و پلیس بسیا مهم است.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی باید بر سرویس حمل و نقل و جابجایی کارکنان خود نظارت جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر در تصادفات منجر به جرح یا فوت کوتاهی شرکت‌ها و مراکز صنعتی تشخیص داده شود، کارشناسان پلیس راه موظف هستند بدون هیچ گونه اغماضی این موضوع را در گزارش خود اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات کشور در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، بیان کرد: حدود ۶۵ درصد از جان باختگان ناشی از تصادفات نیروی فعال کشور یعنی سنین بین ۲۱ تا ۶۰ سال هستند.

مؤمنی همچنین جوانان را بخش قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی کشور عنوان کرد و گفت: سنین بین  ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین گروه سنی جان باخته در تصادفات کشور هستند که این موضوع بسیار قابل تامل است و باید چاره‌ای اساسی و اقدامی فوری در زمینه افزایش ایمنی خودروها، بهسازی راه‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی قوانین و مقررات رانندگی در بین کاربران ترافیک انجام شود.

ضرورت عزم جدی دولت برای رسیدگی به جاده‌های استان اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت استان اصفهان به عنوان کریدور حمل و نقل بار و مسافر در کشور، خواستار عزم جدی دولت برای رسیدگی به جاده‌های استان شد و بیان کرد: حجم بزرگی از تردد خودروها در جاده‌های استان اصفهان چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسافربری از استان‌های دیگر است که این موضوع باعث شده که جاده‌های استان اصفهان وضعیت نامطلوبی داشته باشند و دولت باید همت جدی را در جهت بهسازی و مرمت این جاده‌ها داشته باشد.

اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم با بیان اینکه تعداد زیادی از سرویس‌های حمل و نقل در مراکز صنعتی استان فعال هستند، از راه‌اندازی ۷۵۰ پلیس یار در این حوزه خبر داد و گفت: این پلیس یاران به عنوان رابطان پلیس به رانندگان سرویس مراکز صنعتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 923213

مهمترین اخبار ایران و جهان: