نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 18:18

تنوع غذایی در گیلان برخاسته از استعداد و ذوق هنری گیل زنان است

رشت-استاندار گیلان با اشاره به توانمندی‌ها و ذوق و استعداد بانوان این استان گفت: تنوع غذایی در گیلان برخاسته از استعداد و ذوق هنری گیل زنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در همایش دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک شناسی، اظهار کرد: گیلان نمایشگاهی از انواع غذاها را با خلاقیت و هنرمندی زنان و مادران این مرز و بوم در اختیار دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ذوق و استعداد بانوان گیلانی افزود: بانوان هنرمند گیلانی با خلاقیت و نوآوری حتی با کمترین امکانات بهترین و لذیذترین غذاها را تهیه می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید به اینکه رشت در مباحث مختلف شهره است، اضافه کرد: گیلان و شهر رشت در دامان خود مردان و زنانی را پرورش داده است که افتخار ایران و جهان هستند.

عباسی با اشاره به هنر با اصالت رشتی دوزی اضافه کرد: یکی از هنرهایی که در این مرز و بوم وجود دارد هنر زیبای رشتی دوزی است که با دستان بانوان هنرمند این شهر و دیار تولید می‌شود و جایگاه ویژه در هنر صنایع دستی کشور و دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه مردمان رشت بسیار متمدن و بااصالت هستند، افزود: مهمان نوازی و نوع دوستی گیلانی‌ها در عرصه‌های مختلف به اثبات رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302657

مهمترین اخبار ایران و جهان: