نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:40

ضرورت گسترش چترحمایتی مدارس سمپاد برای بهره‌مندی تمام دانش آموزان

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت محدود مدارس سمپاد ضرورت دارد چترحمایتی این مدارس برای بهره‌مندی تمام دانش آموزان در استانها مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان کار سوق، دوربین و سمپاد که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند نقشه راه کاربردی در آموزش و پرورش مورد تأیید و تاکید مقام معظم رهبری بوده که طبق آن قرار است دانش آموزان در تراز انقلاب تربیت شود.

وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند همراهی و توجه بیشتر در سطح کشوری و وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی است و تاکنون تنها یک قانون با عنوان طرح رتبه بندی معلمان مشمول مصوبات مجلس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین به ابعاد تربیتی وضع شده در سند تحول بنیادین اشاره و تصریح کرد: رویکرد ما در اجرای این سند رویکردی تربیتی و چند ساحتی بوده که در این راستا دانش آموزانی تربیت کنیم که هم زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) بوده هم برای رشد جامعه در ابعاد مختلف حرکت کنند چرا که رشد بیش از حد تنها در یک بعد از جامعه به مرور زمان آسیب‌زا خواهد بود.

محمدی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که در آموزش و پرورش جزیره‌ای عمل نکنیم و بلکه با همراهی خانواده‌ها و دستگاه‌های مربوطه به عنوان شرکای آموزش و پرورش به دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزشی و تربیتی کمک کنیم.

وی اضافه کرد: دانش آموزان سرمایه‌های انسانی و آینده سازان جامعه هستند و اگرچه مقام معظم رهبری بر توجه به مدارس دولتی بیشترین تاکید را دارند اما باید توجه داشت که مدارس استعداد درخشان نیز در کنار سایر مدارس نیازمند توجه بوده و به دلیل حضور و تربیت دانش آموزان مستعد باید برای رشد و کیفیت آنها همگی پای کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به لزوم حمایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از دیگر دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که چتر حمایتی این سازمان برای سایر دانش آموزان توانمندی که به هر دلیل در مدارس سمپاد و استعداد درخشان حضور ندارند گسترده شود و از برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای آنها نیز استفاده شود.

محمدی با بیان اینکه انتخاب رشته مهمترین مسئله و مقوله دانش آموزان دوره متوسطه دوم است، عنوان کرد: آینده دانش آموزان تا حد زیادی به انتخاب رشته درست باز می‌گردد و دانش آموزان و اولیا باید بدانند که برای داشتن آینده و مؤثر بودن تنها به رشته تجربی نباید وابستگی داشته باشند.

وی ادامه داد: رشته‌های انسانی و ریاضی و همچنین رشته‌های فنی و مهارتی نیز از رشته‌هایی هستند که مسیر موفقیت را به روی دانش آموزان ایجاد می‌کنند که در به تعیین سرنوشت و بروز استعدادهای آنها کمک خواهد کرد.

وی در پایان الگو برداری دانش آموزان از مربیان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان به مربیان خود نگاه می‌کنند و از آن الگو برداری می‌کنند بناب این رفتار و کردار معلمان باید به گونه‌ای باشد که هویت ایرانی و اسلامی برای آنها پر رنگ شود و به آن افتخار کنند و با نمایش و حفظ این روحیه مسائل تربیتی و هوش هیجانی آنها تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311557

مهمترین اخبار ایران و جهان: