نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:08

تاریخ شفاهی سال‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی تبیین شد

اهواز- معاون فرهنگی حوزه هنری خوزستان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی و مجموعه رسانه بیداری با تکیه بر روایت‌های میدانی و اسناد تاریخی روایت حجاب را استخراج کرده است.

حجت الاسلام سید محمد هادی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاریخ شفاهی سال‌های مبارزه علیه کشف حجاب رضاخانی در خوزستان با حضور «الناز حبیبی» و «زهره طاهری» پژوهشگران واقعه کشف حجاب ویژه هنرمندان و فعالان فرهنگی اجتماعی در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت روایت تاریخ اضافه کرد: زمانی که خداوند متعال در آیه ٣ سوره مبارکه یوسف به صراحت اهمیت روایت را شرح می‌دهد دیگر جایی برای تردیدی باقی نمی‌ماند.

معاون فرهنگی حوزه هنری خوزستان عنوان کرد: روایت میدان‌های پسین و پیشین انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که در خوزستان محجور باقی مانده بود.

حجت الاسلام شفیعی افزود: روایت، آن مسیر شناسی است که راه را روشن می‌کند؛ ممکن است روایتی در سال ١۴٠٢ در خوزستان شکل گیرد و در سال ١۴٢٠ مسیری از تاریخ را با اشتراکات گزاره‌ای روشن کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای کنش به وجود آمده ادامه داد: روایت خانه قصد دارد تا روایتگر میدان‌های علمی و انقلاب اسلامی باشد، اگر جایی کنش منفی شکل گرفته باید به عنوان پسرفت بیان شود زیرا نشان دهنده لغزش‌ها و خلأهاست.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: روایت خانه در گام ابتدایی به سوی روایت هنر انقلاب اسلامی گام برداشت.

معاون فرهنگی حوزه هنری خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که این داده‌ها و اطلاعات جمع آوری و به کلان داده تبدیل شوند تا در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند به مردم بگویند که در ابتدا مسیر بر بی‌حجابی بوده و اصل حجاب خلاف راه است، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی و مجموعه رسانه بیداری با تکیه بر روایت‌های میدانی و اسناد تاریخی روایت حجاب را استخراج کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311157

مهمترین اخبار ایران و جهان: