نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 15:07

صدور ۵۵ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در کشور

مدیر برند مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی پترول گفت: مجموع صادرات کشور در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بوده که ۵۵ میلیارد دلار از این مقدار در حوزه نفت، گاز و میعانات نفتی است.

سلمان امیری مدیر برند مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی پترول ظهر یکشنبه در گردهمایی اعضای شورای اطلاع رسانی دولت و مدیران روابط عمومی ادارات تحت عنوان راهیان پیشرفت، گفت: مجموع صادرات کشور در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار بوده که ۵۵ میلیارد دلار از این مقدار در حوزه نفت، گاز و میعانات نفتی است و ۴۵ میلیارد دلار متعلق به صارادات غیرنفتی بوده که از این مقدار ۱۶ میلیارد دلار به صنعت پتروشیمی اختصاص داده شده و ۲ میلیارد باقی مانده نیز مربوط به موارد دیگر چون خدمات و تجهیزات واحدها است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان یکی از صنعت های بزرگ استان در راستای کمک به اقتصاد کشور و به منظور کاهش چشمگیر معضل بیکاری در منطقه طراحی و اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کشور گفت: برگزاری تورهای بازدید گروه های مختلف از جمله روابط عمومی های ادارات و رسانه ها از صنایع بزرگ، بیان کننده خدمات، دستاوردها و توسعه استان در بخش صنعت با هدف تزریق امیدافرینی در جامعه است.

امیری ادامه داد: دشمن با تمام قوا در پی افزایش ناامیدی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و‌ در راستای دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، روابط عمومی های نهادها و ارگان ها در جهت امید افرینی به جامعه قدم بردارند و نکات مثبت و اقدامات ارزشمند را برای افکار عمومی جامعه بیان کنند.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کشور اضافه کرد: در ۲ سال اخیر در رتبه بندی بین المللی پتروشیمی شرکت هلدینگ خلیج فارس از رتبه ۳۷ به رتبه ۲۳ ارتقا یافته که امید است در آینده نزدیک در زمره ۱۰ شرکت برتر دنیا قرار بگیرد.

اشتغال زایی ۲ هزار نفر در مجتمع پتروشیمی ایلام 

بهزاد یاری معاون مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این نشست گفت: پتروشیمی ایلام با احداث پالایشگاه گاز استان به منظور استفاده از میادین گازی تنگ بیجار و‌ کمان کوه و استفاده از محصولات اتان طراحی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای تعداد چهار واحد شامل سرویس های جانبی (با هدف تامین پایدارسرویس های مورد نیاز واحدهای تولیدی مجتمع)، شیرین سازی (تصفیه خوراک ارسالی از پالایشگاه گاز و‌به حدمجاز رساندن میزان گوگرد و ارسال به واحد الفین)، الفین (الفین ایلام به عنوان الفین ۱۳م خوراک ارسالی از پالایشگاه گاز جهت تبدیل شدن به محصولات ارزش) و پلی اتلین سنگین (به عنوان حلقه انتهایی زنجیره تولید در پتروشیمی اتلین را به پلی اتیلن تبدیل ) است.

معاون پتروشیمی ایلام به واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: پتروشیمی ایلام دارای واحدهای مختلف از جمله اچ دی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال، واحد الفین با ظرفیت ۴۵۸ هزار تن اتیلن در سال و واحد اس آر یو با ظرفیت ۴۵۳/۳ هزار تن برش است.

یاری خاطرنشان کرد: پتروشیمی ایلام بر اساس اصل رضایت مندی مشتریان خود حفظ و ارتقای سطح کیفیت محصولات تولیدی را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

وی افزود: استانداردسازی سیستم های مدیریتی با دریافت گواهینامه های ایزو به صورت سیستم یکپارچه از قبیل سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ایزو ۹۰۰۱، سیستم مدیریت زیست محیطی مبتنی بر استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ و همچنین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای مبتنی بر استاندارد عمل می کند.

یاری با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در پتروشیمی ایلام به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، گفت: وجود پتروشیمی در منطقه باعث افزایش اشتغال پایدار شده و بارقه های امید در استان ایلام را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس ظهر امروز اعضای شورای اطلاع رسانی دولت، مدیران یا کارشناسان مسئول روابط عمومی ادارات و جمعی از خبرگزاری های استان به دعوت شرکت پتروشیمی ایلام از قسمت های مختلف این مجموعه صنعتی در استان بازدید کردند و در جریان روند تولید این مجموعه قرار گرفتند‌.

مجتمع پتروشیمی استان ایلام در سطح ۲۱۲ هکتار در شهرستان چوار از سال۱۳۸۲ عملیات اجرایی خود را آغاز و‌ در سال۱۳۹۲ با افتتاح اولین واحد تولیدی پلی اتیلن سنگین اغاز به کار کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293057

مهمترین اخبار ایران و جهان: