نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:33

دولت باید در تعیین تعرفه خودروهای وارداتی تجدیدنظر کند

عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نرخ تعرفه خودروهای وارداتی، گفت: دولت برای شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها در این تعرفه‌ها تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: مجلس در حال بررسی طرحی است که به واردات خودروهای کارکرده اشاره دارد و بیش از ۹۵ درصد از نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند و این موضوع خواسته ملت است.

وی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم تا با شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها مردم بتوانند خودروهای مناسب سوار شوند، اما اکنون آئین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو نوشته شده تعرفه‌ها را به شکل تصاعدی افزایش داده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای خودروهایی با موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی تعرفه از ۷۱ به ۹۱، خودروهایی با موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی از ۹۱ به ۱۳۱، خودروهایی با موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی سی از ۹۶ به ۱۶۱ و برای خودروهای بالای ۳۰۰۰ سی سی به ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد قیمت خودرو ارزان نشود، به طور رسمی اعلام کند. علاوه بر این رقم قرار است چهار درصد عوارض گمرکی گرفته شود. ما در مجلس شورای اسلامی به کمک دولت در تلاش هستیم تا با شکستن انحصار، قیمت خودرو را کاهش دهیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واردات خودرو باید به نحوی باشد که به نفع مردم عادی بوده و انتظار می‌رود آئین‌نامه‌ای تدوین و تعرفه‌های لحاظ شده تجدید نظر شود. در کجای دنیا ۱۷۱ درصد یعنی سه برابر قیمت ماشین عوارض گرفته می‌شود؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: ان‌شاءالله دولت عادلانه به بحث تعرفه خودروهای وارداتی توجه خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292213

مهمترین اخبار ایران و جهان: