نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 21:24

اولویت مصرف زکات باید حمایت از محرومان باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) که بار سنگین مدیریت و جمع‌آوری زکات را برعهده دارد می‌تواند برای خودش یک اتاق اندیشه‌ورزی و کمیته بررسی چگونگی افزایش مقادیر زکات و تشویق آحاد جامعه را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه امروز در جلسه شورای زکات استان با اشاره به درپیش بودن عید غدیر خم، اظهار کرد: همه ما باید مشارکت داشته باشیم و جشن غدیر را با شور و شعور برگزار کنیم.

وی با اشاره به مساله زکات، افزود: همه ما وظیفه داریم مبلغ و درصورت امکان، عامل زکات باشیم و باید همه روحانیت و مبلغان برای ترویج و تشویق به پرداخت زکات تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) که بار سنگین مدیریت و جمع‌آوری زکات را برعهده دارد می‌تواند برای خودش یک اتاق اندیشه‌ورزی و کمیته بررسی چگونگی افزایش مقادیر زکات و تشویق آحاد جامعه را داشته باشد.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه انسان نسبت به مستحبات دِین ندارد اما نسبت به واجبات دِین دارد، گفت: نباید بگذاریم زکات در مصرف؛ عمران‌محور شود، بلکه باید حمایت از نیازمندان باشد و بحث عمران در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.

*تشکیل ۱۱۰۰ شورای زکات روستایی مازندران

میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران در ادامه این جلسه، اظهار کرد: باید برنامه تحولی برای سازوکار اجرایی در مناطق مختلف استان داشته باشیم.

وی افزود: سازوکار شبکه احسان و نیکوکاری باید شکل گیرد و اقتضا می‌کند کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای زکات به‌عنوان پایه اقتصاد مقاومتی شکل گیرد؛ چراکه رسیدن به تکلیف مشترک مهم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با تاکید بر پرهیز از کارهای جزیره‌ای، خاطرنشان کرد: در این زمینه بحث شورای زکات روستایی مهم بوده که از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود.

معافی با بیان اینکه زمینه مشارکت مردم در برنامه‌ها فراهم شود، افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ شورای زکات روستایی شکل گرفت اما یک‌سوم کار است که باتوجه به وجود ۳هزار روستا باید از این ظرفیت فراهم شود.

وی با اشاره به مهاجرت برخی از روستاییان  به شهرها، افزود: این موضوع موجب شده برخی از روستاها به خانه سالمندان تبدیل شده که در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: باید ظرفیت شبکه احسان و نیکوکاری در یک چشم‌انداز دیده شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326657

مهمترین اخبار ایران و جهان: