نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:47

کتابخانه ها باید برای مخاطب جاذبه ایجاد کنند

رشت- استاندار گیلان بر لزوم ایجاد جاذبه برای مخاطبان از سوی کتابخانه های تاکید کرد و گفت: باید کتاب و کتابخوانی برای مدیران نیز تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گیلان اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی پیوست فرهنگی همه برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها می‌بایست برای مخاطب جاذبه ایجاد کند، افزود: جذاب بودن فضاهای کتابخوانی به ویژه برای کودکان و نوجوانان تأثیر بسیاری بر کتابخوانی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدارس خیرساز به ویژه در سال‌های اخیر توجه خوبی به بخش کتابخانه دارند، ادامه داد: کتابخانه مدارس باید در کنار نمازخانه قرار بگیرد تا دانش آموزان کتابخانه و افراد کتابخوان را مشاهده کنند و با کتاب مأنوس شوند.

عباسی با تاکید به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در کنار پرداختن به کتب درسی، اضافه کرد: نباید دانش آموزان را فقط مشغول کتب درسی کنیم، زیرا نتیجه معرفتی و پرورشی ندارد، بلکه باید به سمت کتاب‌هایی برویم که رشد تربیتی را نیز برای نسل آینده به دنبال دارد.

وی رهبر انقلاب را الگوی کتابخوانی و انس با کتاب دانست و گفت: باید کتاب و کتابخوانی برای مدیران نیز فرهنگ شود و خودمان را مقید به خواندن حداقل یک کتاب در ماه و معرفی آن به دیگران کنیم.

وی یکی از آثار مثبت کتابخوانی بزرگسالان را کتابخوان شدن اعضای خانواده به ویژه فرزندان دانست و بیان کرد: احداث کتابخانه و تجهیز آن به کتاب‌های روز در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش مؤثری در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه دارد، افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مربیان پرورشی مدارس پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی دانش آموزان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290757

مهمترین اخبار ایران و جهان: