نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:41

کمک 670 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های کردستان

استاندار کردستان گفت: سال گذشته ۶۷۰ میلیارد تومان با رشد 120 درصدی نسبت به سال 1400 به شهرداری‌های استان کمک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی به شهرک تعمیرکاران قروه با بیان اینکه سراب قروه ظرفیت و گنجینه‌ای برای استان است، اظهار کرد: توسعه این ظرفیت مهم گردشگری با انجام کار مطالعات دقیق و در نظر گرفتن تمام ملاحظات زیست.محیطی با هدف تسهیل در مسیر خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان و گردشگران در اولویت کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر قروه در بودجه امسال شهرداری بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را تصویب کرده که البته تخصیص آن به شرط جذب درآمد انجام می.شود.

استاندار کردستان از آمادگی دولت برای کمک به تامین اعتبار اجرای این پروژه خبر داد و گفت: سال گذشته ۶۷۰ میلیارد تومان با رشد 120 درصدی نسبت به سال 1400 به شهرداری‌های استان کمک شد.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه فرمانداران باید در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با مشارکت شورا و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: سراب قروه به دلیل منحصر بفرد بودن شرایط گردشگری در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شهری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این پروژه گردشگری باید سال‌ها قبل انجام می‌شد اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف با تاخیر مواجه است، باید همه مجموعه استان برای تامین مصالح و قیر این طرح پای کار باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه امادگی برای هر نوع حمایت را از فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌هایی که مزیتی برای شهرستان ایجاد کند هستیم، گفت: طرح توسعه  سراب قروه از حلقه‌های اصلی تکمیل زنجیزه گردشگری است و باید در راستای عملیاتی شدن آن در کوتاه‌ترین زمان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: پروژه‌های عمرانی در قروه باید با کار جهادی و مضاعف به بهره‌برداری برسد و سال پررونقی را برای مدیریت شهری رقم بزنیم.

پرویز اوسطی نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم  در این مراسم، با بیان اینکه رویکرد استاندار در حضور به موقع در پروژها باید به الگویی برای همه مدیران تبدیل شود، گفت: ایجاد جاده دسترسی مشکل اصلی شهرک تعمیرکاران بود خوشبختانه این پروژ ان با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

به گفته وی، در تامین قیر برای اجرای این پروژه مشکلی نداریم امیدواریم این طرح تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی در پایان از تلاش برای ثبت ملی سراب به عنوان یک اثر طبیعی خبر داد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290157

مهمترین اخبار ایران و جهان: