نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:43

۳۳ هکتار از مراتع سمیرم در آتش سوخت

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در ۳۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم طی یک ماه اخیر خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروزو قوع حریق در سه هکتار از مراتع و گون زارهای منطقه سهران ونک در شهرستان سمیرم گزارش شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت عوامل محلی پس از چهار ساعت مهار شد، ابراز داشت: وزش باد وسعت و پراکندگی حریق و صعب العبور بودن محل به علت قرار داشتن در ارتفاعات باعث طول کشیدن زمان اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین ۳.۶ دهم هکتار از مراتع حسن آباد بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم نیز امروز طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی نیز پس از ۲ ساعت تلاش اطفا شد.

شیشه فروش اضافه کرد: علت هر ۲ مورد حریق خطای انسانی شناخته شد.

وی افزود: در سال جاری تاکنون بر اثر وقوع حریق، جمعاً ۳۳ هکتار از مراتع شهرستان سمیرم در آتش سوخته که خشکی علفزارها، افزایش دما، وزش بادهای گرم و عوامل انسانی از علل حریق شناخته شده است که عوامل انسانی منشأ ۹۵ درصد حریق‌ها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به خطر پذیر بودن مراتع منطقه سمیرم و قرار گرفتن در ارتفاعات لازم است سازمان منابع طبیعی کشور ضمن استقرار بالگرد مجهز به سبد آب پاش در منطقه جنوب استان نسبت به تخصیص اعتبار برای تجهیز تیم‌های امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان اقدام کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322757

مهمترین اخبار ایران و جهان: