نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 19:56

کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین کرمانشاهی به حوزه بهداشت و درمان

کرمانشاه- مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین کرمانشاهی به حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان کل ارزش ریالی مشارکت خیّرین سلامت در سال گذشته مبلغ بیش از ۲۴۱ ریال بوده است.

وی افزود: از مبلغ فوق بیش از ۸۰ میلیارد ریال صرف احداث واحدهای ارائه خدمات سلامت شامل چهار باب خانه بهداشت و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شده و مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال نیز برای خرید و اهدا تجهیزات اداری و پزشکی بوده است.

به گفته قبادی این تجهیزات شامل تخت جراحی ارتوپدی، سل کانتر، دی سی شوک، انکوباتور نوزاد، دستگاه ECG، ست اورلوژی، اسپکتروفتومتر، پمپ سرم، سانتریفیوژ، اتو آنالایزر، اسکرابر، میکروسکوپ، سونی کید، فور، اتوسکوپ، لارنگسکوپ، ونتیلاتور، ساکشن، ترالی احیا، تخت معاینه، ست چشم پزشکی، ترازوی اطفال و بزرگسال، صندلی همراه بیمار، کپسول اکسیژن، بن ماری، فشارسنج و … مورد نیاز شبکه‌های بهداشتی درمانی و بیمارستانها است.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث یک پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان پاوه و تعمیر و بازسازی بخش اطفال بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود با مشارکت خیرین سلامت نیز خبر داد.

قبادی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این مدیریت در سال گذشته را کسب عنوان دانشگاه برتر در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت برشمرد.

به گفته وی همکاری با گروه‌های داوطلب و جهادی در اجرای ۶ پروژه جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده که در همین راستا و به منظور بهره مندی بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مؤسسات خیریه کشوری تفاهم نامه همکاری با مؤسسه خیریه پزشکی مهر نوین برای ارائه خدمات تخصصی پزشکی رایگان به زنان بی سرپرست و کودکان منعقد شد.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جلب مشارکت و همکاری پزشکان و دندان پزشکان خیّر در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند در استان و کشور و جلب همکاری و مشارکت خیرین خارج از کشور در تأمین زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت استان را از دیگر اقدامات این حوزه دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322657

مهمترین اخبار ایران و جهان: