نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:21

انتخابات محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

وزیر امور خارجه ازبکستان و سفیر، رئیس گروه ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» مسایل حضور ناظران این سازمان در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان با «اورسولا گاچیک» رئیس گروه ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا که به «تاشکند» سفر کرده است دیدار و آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: من خوشحالم که با رئیس گروه ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: ما در این دیدار در مورد حضور ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری ازبکستان تبادل نظر کردیم.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود.

ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303457

مهمترین اخبار ایران و جهان: