نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:38

اسماعیلی: در حوادث سال گذشته عده ای به دنبال خاموشی فضاهای فرهنگی و هنری کشور بودند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته شاهد حوادث تلخی در کشور بودیم که سبب شد عده ای به دنبال خاموش کردن فضاهای فرهنگی و هنری کشور شوند اما اصحاب تئاتر قدرتمندانه وارد صحنه شدند و در جشنواره فجر تئاتر و منطقه ای خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر صاحبدلان قزوین که امشب در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: هر آنچه از افتخار و عظمت در تاریخ ایران یاد می کنیم حتماً نام پر عظمت قزوین در آنجا حضور دارد که در دوره اخیر و تشکیل نظام مدنی شیعی در ایران و شکل گیری مجدد جغرافیای سیاسی ایران، قزوین یکی از کانون های مهم تمدنی است که هم پایتخت بوده و هم بسیاری از شخصیت های بزرگ در اعصار مختلف به ویژه در سده های اخیر از قزوین در حوزه فرهنگ و هنر کشور طلوع کرده‌اند.

وی افزود: استان قزوین صاحب بزرگان و شهدای بزرگی است که می توان به شهیدان رجایی، بابایی، زنده یاد حجت الاسلام ابوترابی فرد و بسیاری از بزرگان دیگر اشاره کرد که نام بلند قزوین را بر تارک درخشان می بینند، یاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره تئاتر صاحبدلان مقطعی نیست و تقریباً در طول سال برگزار می شود، بیان کرد: سال گذشته در حوزه تئاتر پیشنهاد شد که به صورت بین المللی این جشنواره برگزار شود که برای نخستین بار به صورت بین المللی در استان قزوین برگزار شد. 

اسماعیلی تصریح کرد: سال گذشته شاهد حوادث تلخی در کشور بودیم که سبب شد عده ای به دنبال خاموش کردن فضای فرهنگی و هنری کشور شوند اما اصحاب تئاتر قدرتمندانه وارد صحنه شدند و در جشنواره فجر تئاتر و منطقه ای خوش درخشیدند. این حضور باعث انسجام، وحدت و همگرایی شد و افتخار بزرگی برای ایران با عظمت آفریدند و مسئولیت ما را در حوزه تئاتر مضاعف کردند.

وی با بیان اینکه قزوین به دلیل داشتن جایگاه کم نظیر در حوزه فرهنگ و هنر مستحق بهترین زیرساختهای فرهنگی و هنری است، ابراز امیدواری کرد: با مساعدت استاندار قزوین و امام جمعه قزوین در سالهای آینده ساخته خوبی در حوزه فرهنگی هنری استان فراهم شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در سفر آتی رئیس جمهور به استان قزوین نواقص فرهنگ و هنر استان قزوین جمع بندی می شود که امید است بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه در استان برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با همت بالای مسئولان استان قزوین بتوانیم جشنواره‌های مختلفی را به دلیل نزدیکی به تهران بیشتر در استان قزوین برگزار کنیم و برنامه تقویت حضور قزوین در برنامه های فرهنگی هنری کشور را فراهم کنیم. 

اسماعیلی با ذکر اینکه شعار عدالت فرهنگی را در دولت مدنظر قرار داریم، افزود: در نظر داریم در شهرستان‌ها و استان‌ها کارهای فاخر را در دید علاقمندان به هنر دوستان قرار دهیم و  شاهد شکوفایی بیشتر استانها در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303013

مهمترین اخبار ایران و جهان: