نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:33

چرا با ترک فعل دستگاه‌ها در معضل کشف حجاب برخورد نمی‌شود؟

کرج- امام جمعه کرج با بیان اینکه کشف حجاب خلاف قانون است، گفت: چرا دستگاه قضا در مقابل ترک فعل دستگاه‌های اجرایی متولی این امر برخورد جدی نمی‌کند و آنها را مورد مواخده قرار نمی‌دهد؟ 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای تمامی امروز قانون داریم و باید از آن تبعیت شود، همچنین این قوانین باید اجرایی شوند.

وی بیان کرد: یکی از قوانین حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که با توجه به شرایط موجود جامعه این قانون باید به طور جدی از سوی قوه قضائیه اجرایی شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه کشف حجاب حرام شرعی است و خلاف قانون است، تصریح کرد: چرا دستگاه قضا در مقابل ترک فعل دستگاه‌های متولی این امر برخورد جدی نمی‌کند و آنها را مورد مواخده قرار نمی‌دهد؟

وی خاطرنشان کرد: البته در زمینه حجاب باید حکیمانه رفتار شود و از بازی در زمین دشمن پرهیز کنیم، چراکه دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است تا آن را به تنش بکشاند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ماجرای شرب خمر و مسمومیت و مرگ برخی در این زمینه مطرح می‌شود، گفت: باید در این زمینه به صورت جدی وارد شد و با عاملان آن برخورد شود، به ویژه اینکه این حرام الهی عامل تمام شرارت‌ها محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که شرب خمر در شبکه‌های اجتماعی و سینمای خانگی عادی‌سازی شده است و سعی در تعمیم این امر در جامعه دارند.

مسئولان به دیدن مسمومان شرب خمر نرفته و از آنها دلجویی نکنند

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: این مسکرات به نحوی در جامعه توزیع شدند و برخی نیز به خاطر استعمال آن مسموم و بستری شدند اما مسئولان نباید به دیده این افراد رفته از آنها دلجویی کنند.

وی تصریح کرد: در این ماجرا نیز باید مراقب تمام جهات باشیم، بارها مشاهده می‌کنیم که برای مخدوش کردن چهره نظام اقداماتی مانند مسموم کردن دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303757

مهمترین اخبار ایران و جهان: