نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 11:06

مهمانی ولایت حضرت علی(ع) در سمنان برگزار شد/ اطعام ۳۴ هزار مددجو

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: طرح اطعام ۳۴ هزار نفر از نیازمندان استان با کمک خیران نیک اندیش همزمان با عید غدیر برگزار شد.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام مبتنی بر اطعام روز غدیر، تاکید کرد: در روایات داریم که هر کس در روز عید غدیر به مؤمنی غذا بدهد گویا به تمام انبیا و صدیقین اطعام داده است لذا تاکید بر اطعام غدیر سبب شد تا پویش بزرگ اطعام نیازمندان در دهه ولایت و به خصوص روز عید غدیر در استان سمنان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اطعام روز غدیر در استان سمنان به نام مهمانی ۳۴ هزار نفری برگزار شد، افزود: این طرح در شهرستان‌های مختلف استان سمنان برگزار شده اما هدف گذاری اولیه اطعام ۳۴ هزار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان برآورد اطعام روز عید غدیر را ۲۰۰ هزار پرس غذا در استان دانست و تاکید کرد: این طعام‌ها از سوی مراکز نیکوکاری در سراسر استان تأمین و توزیع شده است به عبارت دیگر باید گفت تمام مددجویان کمیته امداد و نیازمندان و افراد کمتر برخوردار از مهمانی ولایت امام علی (ع) بیش از یک وعده بهره مند می‌شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مردم به دو نوع نقدی و اقلام در این مهمانی بزرگ مشارکت داشتند، گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین نیز همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود و به ویژه در عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر کمیته امداد استان سمنان اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی و سبد کالا برای خانواده‌های سادات به تعداد یک هزار و ۷۳۳ نفر است، ابراز کرد: برگزاری جشن‌های ویژه عید غدیر در کنار اطعام از برنامه‌های این روز در استان سمنان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340157

مهمترین اخبار ایران و جهان: