نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 13:20

واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزندی در مشهد

مراسم واگذاری یک هزار و۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی خراسان رضوی با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری  در مراسم واگذاری ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند که امروز در دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در این استان در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تاکنون دستکم پنج هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند، اظهار کرد: امروز یک هزا رو ۲۱۰ قطعه زمین رایگان واگذار می‌شود و بقیه نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی با آهنگ خوبی در حال حرکت است.

مشوق های قانون حمایت از خانواده در نظر گرفته شده است

در ادامه احسان قاضی زاده هاشمی اظهار کرد:   نهضت ملی مسکن و  اجرای قانون حمایت از خانواده و‌جوانی جمعیت دو موضوع مهم در مجلس است. 

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  مشوق‌هایی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است. یکی از این مشوق‌ها اهدای زمین رایگان است. امیدواریم‌ این کار ادامه پیدا کند و گستره آن در همه شهر‌ها باشد.

پیری جمعیت یکی از تهدیدهای کشور است

در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: پیری جمعیت یکی از تهدید‌های کشور است که رهبر مقام معظم رهبری به صورت مستمر به آن تاکید داشتند.

وی افزود: خوشبختانه قانون جوانی جمعیت طراحی، مصوب و ابلاغ شد و هر یک از وزارتخانه‌ها تکالیفی داستنداز جمله وزارت راه و شهرسازی که مهمترین تکلیف موضوع واگذاری زمین بود 

وحید داعی با اشاره به واگذاری زمین درسراسر استان خراسان رضوی تصریح کرد: امروز به ۱۲۱۰ خانواده زمین رایگان تعلق می گیرد.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340457

مهمترین اخبار ایران و جهان: