نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:35

اشتغال 430 زندانی رای باز توسط کارآفرینان خراسان جنوبی

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی گفت: با همت دستگاه قضایی، بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال زندان های استان هم اکنون ۴۳۰نفر از زندانیان رای باز توسط کارآفرینان استانی مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید آذر مهری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی امروز به همراه رئیس زندان مرکزی بیرجند، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان و مسئول اداره اشتغال و حرفه آموزی زندان ها استان از محل اشتغال زندانیان رای باز بازید کرد.

وی در این بازدید اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی به‌دنبال تقویت و افزایش میزان اشتغال زندانیان در استان هستیم.

وی با بیان این که بیکاری یکی از عوامل اصلی بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی است، بر همین اساس ایجاد اشتغال می‌تواند ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت جامعه باشد افزود: از این رو ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز یکی از راه‌های حفظ و تقویت امنیت اجتماعی است و از سوی دیگر سبب تقویت مالی و معیشتی زندانیان و خانواده آن‌ها خواهد شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی تصریح کرد: با همت دستگاه قضایی، بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال زندان های  خراسان جنوبی هم اکنون ۴۳۰نفر از زندانیان رای باز توسط کارآفرینان استانی مشغول به کار شدند.

آذر مهری متذکر شد: اشتغال زندانی به معنای کمک به خانواده اش است پس باید نگاه منفی در این باره نداشته باشیم.

وی یادآورشد: ۱۵۰ نفر از زندانیان رای باز توسط پیمانکار جوانی در بیرجند مشغول بکار شدند که برابر قانون حقوق و دستمزد زندانیان را به بنیاد تعاون تحویل و سپس توسط بیناد تعاون به حساب زندانی واریز می شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307813

مهمترین اخبار ایران و جهان: