نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 08:45

فارس من| شهروندان مشاهده سگ‌های ولگرد را به شهرداری اطلاع دهند

شهردار شهرکرد گفت: مردم در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا پیمانکار در سریع‌ترین زمان ممکن برای جمع‌آوری اقدام کند.

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری؛ در چند روز گذشته مخاطبان این خبرگزاری سوژه‌ای را با عنوان «فکری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهرکرد کنید» در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند که شرح سوژه در ادامه آمده است:

«متاسفانه هر روز به تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر شهرکرد به خصوص در محله‌های چالشتر و منظریه اضافه می‌شود و با زاد و ولد این سگ‌ها شهر برای کودکان، بانوان و رانندگان به شهری ناامن تبدیل شده است، لطفا پیگیری کنید».

خبرنگار خبرگزاری فارس نیز این دغدغه مردمی را از مسئولان پیگیری کرد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر اجازه اتلاف این سگ‌ها وجود ندارد و تنها یک پیمانکار که از ابتدای سال تجهیز شده است با زنده‌گیری سگ‌ها و انتقال به کمپ فرایند پزشکی سگ‌های بلاصاحب را انجام می‌دهد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در مناطقی مانند شهرک منظریه یا غرب شهرکرد به دلیل وجود ساخت و سازهای متعدد یا بعضا نگهداری دام و گله سگ‌های بیشتری برای امنیت توسط افراد نگهداری می‌شود و ورود ما به جمع‌آوری سگ‌ها در برخی موارد با مشکل مواجه و بین صاحب سگ و پیمانکار درگیری می‌شود.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس حاصل کنند تا پیمانکار در سریع‌ترین زمان ممکن برای جمع‌آوری سگ‌ها اقدام کند.

داوود مومنی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد نیز در این خصوص اظهار داشت: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ شهروندان از خطر وجود حیوانات بلاصاحب در سطح شهر و بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این سازمان نسبت به زنده‌گیری و همچنین نگهداری از آن‌ها در کمپ اقدام کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد افزود: در این خصوص سازمان مدیریت پسماند با توجه به نگرانی شهروندان با بکارگیری پیمانکار به صورت روزانه و مستمر در سطح شهر حیوانات بلاصاحب را جمع‌‌آوری می‌کند.

زنده‌گیری ۱۶۰ سگ بلاصاحب در شهرکرد

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهر زنده‌گیری شده و در حال حاضر تعداد نگهداری از سگ‌های بلاصاحب به ۱۸۰ قلاده رسیده است.

مومنی گفت: پیمانکار با استفاده از داروی بیهوشی و دارت بیهوشی و تله اقدام به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر می‌کند اما اجازه عقیم‌سازی هم به پیمانکار داده نشده است.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی برخی مردم در جمع‌آوری سگ‌ها، ادامه داد: هم‌اکنون ۲ محوطه کمپ حیوانات دارای سرپناه و یک محوطه بیرونی برای نگهداری سگ‌ها وجود دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284013

مهمترین اخبار ایران و جهان: