نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 09:23

می‌خواهم نقره جهانی را به طلا تبدیل کنم/ مشکل حریف تمرینی داشتم

سنگین وزن کشتی فرنگی ایران گفت: به لحاظ وزنی نسبت به دوره قبلی مسابقات جهانی شرایط بهتری دارم و در تلاشم تا نقره سال گذشته را به طلا تبدیل کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، امین میرزازاده سنگین‌وزن کشتی فرنگی در چند وقت اخیر روند رو به رشدی داشت به طوری که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید و پس از آن در رقابت‌های رنکینگ‎‌دار قرقیزستان هم بر سکوی نخست ایستاد. عملکرد خوب میرزازاده سبب شد او در لیست اعزام به مسابقات جهانی بلگراد ۲۰۲۳ قرار بگیرد.

میرزازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکردش در دو مسابقه رنکینگ‌دار کشتی فرنگی گفت: اردوی تیم از دی ماه شروع شد و سپس با صلاحدید کادرفنی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم که خوشبختانه موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شدم. در مسابقات رنکینگ‌دار قرقیزستان هم به مدال طلا رسیدم. در مسابقات رنکینگ‌دار هر ساله کشتی‌گیران خوبی شرکت می‌کنند و در این رقابت‌ها حریفان قدرتمندی داشتم، خدا را شکر توانستم قهرمان سنگین وزن این رقابت‌ها شوم.

سنگین وزن کشتی فرنگی در مسابقات رنکینگ‌دار قرقیزستان عملکرد بهتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا داشت، عنوان کرد: من پس از مدت‌ها وقفه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم به همین خاطر هنوز بدنم به آمادگی کامل نرسیده بود. در مسابقات قرقیزستان با وجود اینکه حریفان سخت بود اما شرایطم بهتر بود و توانستم به مدال طلا برسم.

وی در مورد حضورش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد گفت: حدود ۹۰ روز دیگر مسابقات جهانی در پیش است، باتوجه به اینکه سال منتهی به المپیک است، همه کشتی‌گیران با تمام توان به میدان می‌آیند و کار راحتی نداریم.

میرزازاده در مورد اینکه سال گذشته در مسابقات جهانی مغلوب «کایالپ» شد و در این دوره چه برنامه‌ای برای او دارد، عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی جهان بهترین‌ها حضور پیدا می‌کنند. در رده سنگین‌وزن چندین کشتی‌گیر مدال آور جهانی و المپیک حضور دارند که همگی در قهرمانی جهان شرکت خواهند کرد. کار به مراتب خیلی سخت است، در این چند ماه باقی مانده به مسابقات جهانی کالیاپ و دیگر کشتی‌گیران را به همراه کادرفنی آنالیز می‌کنیم تا بتوانم نقره سال گذشته مسابقات جهانی را به مدال طلا تبدیل کنم.

وی ادامه داد: من در دوره قبلی مسابقات جهانی وزن کمتری نسبت به کالیاپ داشتم و همین موضوع هم باعث شد مقابل این کشتی‌گیر شکست بخورم، اما در این مدت با کمک مربی سازنده‌ام و کادرفنی به لحاظ وزنی شرایط را بهبود بخشیدم و سنگین‌تر شدم. قطعاً این موضوع روی عملکردم تأثیر خواهد گذاشت که به لحاظ قدرتی از کشتی‌گیران خوب کم نیاورم.

میرزازاده در مورد نبود حریف تمرینی گفت: در شهرم مشکل حریف تمرینی داشتم، اما کشتی‌گیران باشگاه با من همراهی کردند و به صورت دو نفری یا سه نفری با من کار می‌کردند تا به آمادگی برسم، باتوجه به این مشکل نسبت به سایر کشتی‌گیرها اردوها را زودتر شروع کردم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283957

مهمترین اخبار ایران و جهان: