نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:45

آمار ازدواج در رفسنجان افزایشی بوده است

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: سال گذشته آمار ازدواج در رفسنجان روبه افزایش و طلاق روند کاهشی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌ها ریشه اقتصادی دارند که حجم ورودی پرونده‌ها به بخش‌های حقوقی و کیفری در سه ماهه اول امسال ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی عنوان کرد: هرماه بیش از ۲۰۰ پرونده ورودی به شعب عمومی بوده که متوسط کشوری ۱۴۰ پرونده در هر ماه است و بیشتر پرونده‌ها مربوط به مطالبات بانکی بوده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح عفاف و حجاب، رتبه اول اجرای طرح عفاف را در استان کرمان کسب کرده‌ایم، گفت: ۹۵ درصد تذکر بوده و کمتر از ۵ درصد پلمب مغازه‌ و فروشگاه‌ها بوده است.

وی افزود: سال گذشته آمار ازدواج در رفسنجان روبه افزایش و طلاق کاهشی بوده است و طلاق روند کاهشی داشته است.

رفسنجان در اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی رتبه اول استان را بدست آورده و بیش از ۳۰ درصد منجر به سازش شده است.

پورمحمدی: حضور اتباع افغانستانی در رفسنجان و کشور را یک تهدید ملی و بین‌المللی است دانست و عنوان داشت: ۹۹ درصد سرقت‌های خشن و مسلحانه کار اتباع است.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار بیکار در رفسنجان وجود دارد که اتباع افغانستانی فرصت‌های شغلی را گرفته و صاحبان مشاغل شده‌اند و بزرگترین صادرکننده پسته در رفسنجان تبعه افغانستانی است.

 پورمحمدی ابراز کرد: در خصوص اتباع، تابع سیاست‌های کلی نظام هستیم و نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم، الان سیاست برای طرد مهاجرین نیست و ساماندهی در دستور کار است و این‌که صلاح چیست، نمی‌دانیم.

وی خاطرشان کرد: مردم باید باورشان را نسبت به پذیرش اتباع تغییر دهند و فرهنگ مردم رفسنجان باید در قبال حضور افاغنه تغییر کند. تا زمانی که تقاضا برای پذیرش افاغنه وجود دارد، عرضه هم خواهد بود.

رئیس دادگستری رفسنجان ابراز کرد: بر طبق آمار رسمی ۵۰ درصد موالید در رفسنجان متعلق به اتباع است. هرچه یک شهروند ایرانی از امکانات آب، برق، آموزشی، مخابرات و...استفاده می‌کند یک تبعه افغانستانی هم از این امکانات بهره‌مند می‌شود.

 وی تأکید کرد: بحث خانواده‌های شهداء مدافع حرم جداست و ۴۰۰ مدافع حرم لشکر فاطمیون از رفسنجان بوده‌اند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پرونده قتل‌های بهرمان نوق توسط تبعه افغانستانی، با اعتراض خانواده مقتولین در دیوان عالی کشور در حال بررسی‌ست، البته حکم قصاص صادر شده است ولی خانواده‌ها در خصوص مواردی اعتراض داشتند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312613

مهمترین اخبار ایران و جهان: