نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 23:30

احیای ۱۱۰ واحد تولیدی در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: بالغ بر ۱۱۰ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی یک هزار نفری در دولت سیزدهم در استان اردبیل احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاسرعبداللهی شامگاه امروز در مراسم روز اصناف که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: افزایش درآمد عمومی و درآمد سرانه‌ از موضوعات اساسی در استان بوده و برنامه‌هایی در جهت ارتقای شاخص‌های اقتصادی تدوین شده است.

وی با اشاره به رتبه ۲۰ کشور اردبیل در بحث درآمد خانوار در سال ۱۴۰۰ افزود: در بررسی‌های که در سال گذشته انجام شده ۴۴.۹درصد از اشتغال سطح استان مربوط به فعالیت‌های خدماتی بوده و درآمد عمومی متاثر از شاخصه‌های مختلف از جمله میزان تولید در استان است و همین مسئله باعث شده تا آمار مربوط به درآمد سرانه در سطح پایینی قرار گیرد.

بیش از ۵۶۰ طرح اشتغالزایی در استان اردبیل در حال اجرا است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه بیش از ۵۶۰ طرح با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد با قابلیت اشتغالزایی برای ۳۰ هزار در سطح استان وجود دارد که احیا و بهره برداری از این طرح‌ها جزو برنامه‌های سه ساله استاندار اردبیل است که در حال پیگیری است.

عبداللهی به عملکرد ستاد‌های تسهیل و رفع موانع استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه ستاد تسهیل با ۲۱۰۰ مصوبه که نزدیک به ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل حل شده و بقیه در مرحله بررسی است.

وی با تاکید بر احیای واحدهای راکد بعد از استقرار دولت سیزدهم گفت: بالغ بر ۱۱۰ واحد تولیدی راکد با اشتغالزایی برای هزار نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند و گام بعدی افزایش ظرفیت تولید مجموعه‌های تولیدی بود که بیش از ۱۰۰ مجموعه در جهت افزایش ظرفیت تولید از ۱۰ تا ۱۵۰ درصد مورد حمایت قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: در طول دوران دولت‌های مختلف  ۴۰۰ واحد اقتصادی با اعتبار ۸ همت در استان اجرایی شده بود که در دولت فعلی به مرحله نهایی و به بهره‌برداری رسیده‌ است که منجر به افزایش درآمد سرانه استان و صادرات تا ۲۳ درصد در سال ۱۴۰۱ شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۳۰ درصد در سال جاری افزایش یابد.

رشد ۵۶ درصدی تسهیلات اشتغالزایی در اردبیل

عبداللهی در خصوص اعطای تسهیلات به مجموعه‌های تولیدی گفت: در سال جاری ۲۵ همت تسهیلات با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته به استان تسهیلات اعطا شده است.

در بخش دیگر از این مراسم عسگر ارغوانی رییس اتاق اصناف اردبیل با اشاره به مشکلاتی که گریبانگیر واحدهای صنفی و اصناف شده گفت: کاهش سرمایه اصناف در اثر نوسانات نرخ ارز و تورم همراه با افزایش نرخ مالیات مشکلات عدیده‌ای را پیش روی قشراصناف و بازاریان قرار داده است.

وی با تاکید بر پیگیری مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان از سوی مسئولان استانی از استاندار اردبیل خواست در خصوص حمایت از اصناف و بازاریان استان که نیازمند تصمیم‌های استانی است اهتمام ویژه داشته و با ورود‌ جدی به رفع مشکلاتی هم که نیاز به پیگیری ملی دارند حمایت لازم برای سرپا ماندن و ادامه فعالیت اصناف و بازاریان را انجام‌دهند.

در پایان این مراسم از جمعی از اصناف استان تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314057

مهمترین اخبار ایران و جهان: