نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 07:56

درمان ناباروری ۸۸ زوج در مرکز شهیده زهرا بوکانیان قزوین

رئیس مرکز درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان قزوین گفت: در یک سال گذشته و در مرکز درمان ناباروری استان قزوین 88 خانواده در آرزوی فرزند، با استفاده از تکنیک های نوین پزشکی، فرزند دار شدند.

حمیده پاک نیت در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در کلینیک درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان مرکز آموزشی و درمانی ولایت، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مرکز مذکور و با بهره گیری از آخرین متدهای روز پزشکی و دستگاه‌های پیشرفته، امکان درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور فراهم است.

وی افزود: با تلاش‌های کادر درمانی و پرسنل کلینیک مذکور در یک سال گذشته، 88 بارداری موفق و 16 زایمان موفق و تولد نوزاد زنده در بین مراجعین به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان قزوین تصریح کرد: شاخص موفقیت درمان ناباروری در جهان ۲۵ درصد است که با تلاش تیم درمانی و پزشکان و متخصصان، شاخص موفقیت این مرکز به ۳۷ درصد رسیده است.

پاک نیت اضافه کرد: بیست و شش مورد IVF، شصت و دو مورد IUI، هزار و صد مورد اسپرموگرام و هزار و دویست مورد سونوگرافی واژینال، در یک سال پس از راه اندازی، برای درمان ناباروری در مرکز به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: در این مرکز تیم درمانی مجرب شامل پزشکان متخصص زنان، فلوشیپ ناباروری، جنین شناس، متخصص اورولوژی در کنار کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاهی و بیهوشی آماده و در حال ارائه خدمات درمان ناباروری به زوج های مراجع هستند و در این راستا بیش از 1200 پرونده ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه، در کلینیک درمان ناباروری شهیده زهرا بوکانیان مرکز آموزشی و درمانی ولایت امکان اهدای جنین برای زوج‌هایی که امکان باروری را ندارند، ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی به صورت حمایتی پرداخت و متقاضیان و مراجعین فقط ۱۰ درصد را پرداخت می کنند.

گفتنی است این مرکز از خرداد سال 1401 به بهره برداری رسیده و یکی از پتانسیل های اصلی حوزه سلامت استان قزوین در زمینه توسعه توریسم درمانی نیز می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309713

مهمترین اخبار ایران و جهان: