نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 14:16

جوانان انقلابی پیش قراولان رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند

رشت - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان گفت: جوانان انقلابی پیش قراولان رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی محمد عباسی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: چشم انداز گام دوم انقلاب اسلام در رسیدن به تمدن نوین اسلامی روشن است.

وی با اشاره به عظمت نقش جوان متعهد برای رسیدن تمدن نوین اسلامی، افزود: الزامات رسیدن به چشم انداز تمدن نوین اسلامی احصاء شده و مورد توجه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان، زمان شناسی، شناخت و بصیرت افزایی را لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و بیان کرد: در راستای جهت گیری هدفمند و مشخص حرکت عمومی باید تلاش کرد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی پیش قراولان رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند، گفت: تربیت و جهت دهی جوانان متدین و متعهد از ضرورت‌های مهم امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر دوش حلقه‌های میانی، نخبگان علمی و فرهنگی سنگینی می‌کند و باید در این عرصه فعال شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان با تاکید بر لزوم توانمندسازی جوانان متعهد و انقلابی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: برای توانمند کردن نیروهای جوان و تشکل‌های دانشجویی دوره‌های مختلفی از جمله طرح خط امام، اسلام ناب و حیات طیبه برگزار شده است.

حجت الاسلام محمد عباسی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی حلقه‌های میانی در دانشگاه‌های گیلان در قالب طرح حامیم، اضافه کرد: در سال گذشت حدود ۲۰۰ نفر در دوره توانمندسازی حلقه‌های میانی در دانشگاه‌ها حضور داشتند که امسال این تعداد به ۳۰۰ نفر می‌رسد.

وی از برگزاری سه مرحله‌ای طرح توانمندسازی حلقه‌های میانی در گیلان خبر داد و افزود: این طرح در سه مرحله دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر طرح حامیم، بیان کرد: حدود ۲ هزار نفر در مرحله دانشگاهی شرکت کردند و ۳۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۰ درصد افراد به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

محمدعباسی با بیان اینکه نگاه کمی در مرحله دانشگاهی وجود نداشت، گفت: در مرحله استانی طرح حامیم دانشجویان با اندیشه‌های مقام معظم رهبری بیشتر آشنا می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349313

مهمترین اخبار ایران و جهان: