نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1401 - 17:26

ضرورت عدم به کارگیری عاملین وضع موجود در آموزش و پرورش

همدان- نماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت:افرادی که مسبب وضع موجود هستند و اراده و هدف آنها وضع موجود را در آموزش و پرورش به وجود آورده، نباید در این سیستم به کار گرفته شوند. مریم سامانلو در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز معلم، به صحبت‌های خود در نشست صمیمی با رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: بنده در نشست با رئیس جمهور این گونه صحبت‌های خود را آغاز کردم، با توجه به اینکه شهید رجایی وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور بود اما همچنان شهید رجایی در نظر ما یک معلم است. سامانلوخبرنگار مهروی با اشاره به اینکه این موضوع، نشان از این دارد که معلمان چه جایگاه عظیمی دارند، خاطرنشان کرد: در این نشست، صحبت‌های خود را با جمله‌ای از شهید رجایی شروع کردم که «جا دارد انسان لباس تن خود را بفروشد و خرج تربیت معلم کند.» مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان همدان با بیان اینکه از تحول در آموزش و پرورش نیز نام بردم، تصریح کرد: همانگونه که تحول در آموزش و پرورش یکی از قطعات اصلی مبارزه انقلاب اسلامی است و تحول را باید با مختصات انقلاب اسلامی تفسیر کنیم. سامانلو ادامه داد: این موضوع، الزامات خود را می‌طلبد و یکی از این الزامات ورود افراد انقلابی با روحیه جهادی است؛ نمی‌توانیم حرفی از تحول بزنیم اما در عمل، کار را به جریان افراد روشنفکرنما بسپاریم که نگذارند کار انجام شود یا آن را به انحراف ببرند. سامانلووی با تصریح بر اینکه ما باید گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت را بشناسیم و مدیران انقلابی باید در آن حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از این گلوگاه‌ها، شورای عالی آموزش و پرورش است و شورای عالی فعلی با این مختصات نباید ادامه حیات دهد. سامانلو یادآور شد: افرادی که مسبب وضع موجود هستند و اراده و هدف آنها وضع موجود را در آموزش و پرورش به وجود آورده، نباید در این سیستم به کار گرفته شوند. سامانلونماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دراین گلوگاه‌های اصلی که شورای عالی یکی از آنها است، نباید مماشات کرد؛ تصریح کرد: با توجه به گذشت ۸ ماه از روی کار آمدن نظام دولت سیزدهم گذشته و هنوز کار در دست این افراد است؛ باید گفت، نهایت فهم این افراد از تحول وجود نصب پروژکتور در کلاس و مواردی از این قبیل است. درایننماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در صحبت‌هایم در آن نشست به دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان یکی از این گلوگاه‌ها اشاره کردم، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مرکز صقل آموزش و پرورش است؛ این دانشگاه مشکلات عدیده ای دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. صقلایسامانلو با اشاره به اینکه مبالغی که از حقوق کسر می‌شود، کجا هزینه می‌شود؛ تصریح کرد: بزرگترین مطالبات جریان دانشجویی این است که محل هزینه این کسورات ناعادلانه که کسر می‌شود، کجا است. بدین ترتیب، از رئیس جمهور خواستار این شدم که از مرکز پردیس بازدید داشته و مشکلات را از نزدیک رصد کنند. سامانلوفرصت تحول از دانشگاه فرهنگیان گرفته شده است وی با بیان اینکه کوتاهی که وزیر آموزش و پرورش نسبت به ریاست دانشگاه فرهنگیان داشته، این بود که فرصت تحول را از این دانشگاه گرفته است؛ خاطرنشان کرد: خواستار شدم که رئیس جمهور به این مسئله رسیدگی کنند و اجازه ندهند این دانشگاه بیشتر از این به قهقرا برود. سامانلو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یکی دیگر از این گلوگاه‌ها که در نشست با رئیس جمهور مطرح شد، مرکز منابع انسانی وزارتخانه است؛ اظهار کرد: منابع انسانی نظام تعلیم و تربیت دستخوش بازی‌های سیاسی شده و این مرکز به بنگاه کاریابی تبدیل شده است. سامانلووی با بیان اینکه نکته بعدی معاونت ابتدایی وزارتخانه است؛ تشریح کرد: موضوع گرایش سیاسی این افراد نیست بلکه موضوع اصلی این است که افراد و مدیران باید نسبت به اصل اندیشه‌های انقلاب باورمند باشند. سامانلو در ادامه تصریح کرد: از رئیس جمهور تقاضا کردم تا برای یکبار هم شده در بسیاری از حوزه‌ها از نسل نو معلمان تحول خواه دانشگاه فرهنگیان استفاده کند و تفاوت را در نوع نگاه، رویکرد و دغدغه مندی نسل نو نسبت با فضای مدیریت فعلی به خوبی احساس کنند. سامانلویکبارمندینماینده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فضای نشست با رئیس جمهور فضای بسیار خوب و صمیمی بود، گفت: نوشته‌ها و گفته‌های ما اصلاً ًبررسی نشد و خیلی راحت مطالبه‌ها و صحبت‌های خود را بیان کردیم. وی ادامه داد: در این نشست، رئیس جمهور تاکید کردند که دانشگاه فرهنگیان باید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشد و شورای عالی باید یک خانه تکانی اساسی شود.
منبع: مهر
شناسه خبر: 293757

مهمترین اخبار ایران و جهان: