نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 18:46

اغفال دختران جوان با ترفند جذب برای «مدلینگ»

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری عامل فریب و اخاذی از دختران جوان با ترفند «مدلینگ» در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: بر اساس رصد و گشت زنی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس در فضای مجازی مشخص شد فردی ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با انتشار آگهی در برنامه‌های کسب و کار به عنوان استخدام مدلینگ در حوزه شهرستان و کشاندن قربانیان به صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های پوشالی، پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و خصوصی از فریب خوردگان، از آنها اخاذی می‌کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان سایبری شهرستان قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فردیس اظهار کرد: پس از هماهنگی با مراجع قضائی متهم دستگیر و پس از مواجهه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم، گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته اند آنان را اغفال می‌کرد.

وی به کلیه کاربران فضای مجازی به خصوص دختران جوان هشدار داد: ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی داشته و غیر قابل اعتماد هستند و همچنین کسب و کارهای مدلینگ با وعده درآمد بالا می تواند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

ملکی در پایان گفت : سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و ثبت شکواییه نشده‌اند، می‌توانند با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ درخواست رسیدگی به موضوع را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595113

مهمترین اخبار ایران و جهان: