نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 20:47

سقوط ارزش پول رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین سطح از سال 2016 به این سو

منابع رسانه‌ای از شدید‌ترین کاهش ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی از سال 20۱6 به این سو خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، واحد پول رژیم  اسرائیل  به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ به این سو رسید.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از خبرگزاری «رویترز» ارزش «شکل» واحد پول رژیم اسرائیل در معاملات اولیه روز دوشنبه  ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳.۹۵۴۴ برابر دلار رسید که بزرگترین سقوط  یک روزه از مارس ۲۰۲۰  به این سو بود. شکل تاکنون ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ ضعیف شده است.

سهام و اوراق قرضه در فلسطین اشغالی نیز در روزهای اخیر تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند. بانک‌ مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ که برای تثبیت ارز تا ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی در بازار آزاد می فروشد.

این در حالی است که رسانه‌ها  از صف‌های طولانی صهیونیست‌ها در فروشگاه‌ها و هراس از کمبود مواد غذایی خبر داده‌اند.

شبکه خبری «المیادین» روز سه شنبه گزارش کرد که با ادامه عملیات حماسی طوفان الاقصی و پس از اینکه رژیم اشغالگر از اسرائیلی‌ها خواست که خود را برای ماندن در پناهگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت آماده کنند و آب و غذا به اندازه کافی ذخیره کنند، ساکنان تل‌آویو به فروشگاه‌ها هجوم بردند.

فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شهروندان تل آویو پس از اینکه مقامات رژیم صهیونیستی از آنها خواستند برای ماندن در پناهگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت و ذخیره آب و غذا به اندازه کافی آماده شوند، به سمت فروشگاه‌ها هجوم بردند.

با ادامه عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مدارس فلسطین اشغالی برای روز چهارشنبه(فردا) هم تعطیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534357

مهمترین اخبار ایران و جهان: