نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 22:20

آشفته بازار گوشت مرغ در سایه سو مدیریت جهادکشاورزی؛ تذکر امام جمعه و استانداری برای ساماندهی سریع بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آشفتگی در بازار گوشت مرغ استان گفت: هیچگونه توجیهی از مجموعه جهاد کشاورزی استان مبنی بر این نابسامانی را نمی‌پذیریم، مجموعه جهاد بطور کامل از مهرماه در جریان کمبود جوجه‌ریزی در استان بوده ولی تصور در جهاد بر کنترل این کمبود بود که متاسفانه در عمل شاهد آن بودیم که نتوانستند در این زمینه مدیریت خوبی داشته باشند.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آشفتگی بازار مرغ استان اظهار داشت: هیچگونه توجیهی از مجموعه جهاد کشاورزی استان مبنی بر این نابسامانی را نمی‌پذیریم، مجموعه جهاد بطور کامل از مهرماه در جریان کمبود جوجه‌ریزی در استان بوده ولی تصور در جهاد بر کنترل این کمبود بود که متاسفانه در عمل شاهد آن بودیم که نتوانستند در این زمینه مدیریت خوبی داشته باشند.

 با اشاره به نابسامانی بازار مرغ ارومیه، اظهار داشت: در این زمینه ستاد تنظیم بازار استان تشکیل شده و مصوباتی نیز برای بهبود اوضاع بازار مرغ تصویب شده است.

کرمی ادامه داد: البته توزیع کنجاله سویا بی‌کیفیت در مرغداری‌ها نیز باعث بروز مشکلاتی نظیر عدم وزن‌گیری مناسب جوجه‌ها در مدت ۴۵روزه شده که این موضوع نیز از دلایل کمبود در روزهای اخیر بود.

وی با اشاره به برخی مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در مورد موضوع مرغ، تصریح کرد: الزام به قیمت‌گذاری مرغ قطعه بندی، عدم صدور مجوز به واحدهای خارج از کشتارگاه‌ها برای قطعه‌بندی مرغ، الزام نیروی انتظامی برای جلوگیری از انتقال گوشت مرغ فاقد مجوز از دامپزشکی به خارج از استان و توزیع ۵۰درصد از کل کشتار مرغ استان در ارومیه، از جمله مصوبات ستاد تنظیم بازار بود.

وی ادامه داد: امروز حدود ۸۵ تن مرغ گرم و ۲۰ تن مرغ یخ زده در ارومیه‌ توزیع شده که در حدود ۳۰ تن بیشتر از نیاز واقعی این شهرستان در شرایط عادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط فعلی کمبود گوشت مرغ نداریم و فقط بحث عدم نظارت مناسب توسط جهاد کشاورزی مطرح است.

وی در پایان اظهار کرد: در تاریخ ۱۰ام آذر از طرف استانداری تذکر کتبی به مجموعه جهاد کشاورزی استان ارسال و خواستار اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار استان شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در خطبه‌های هفته گذشته نمازجمعه ارومیه از این وضعیت بازار انتقاد کرده و خواستار ساماندهی هر چه سریعتر توزیع گوشت مرغ در سطح ارومیه شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591713

مهمترین اخبار ایران و جهان: