نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 08:15

رگبارهای پاییز مهمان عصر جمعه مازندرانی‌ها

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواسط روز جمعه انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد برخی مناطق نسبتا شدید و از سمت غرب استان همراه با رگبار باران و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و کاهش دما باشیم‌.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روز پنج‌شنبه شاهد جوی پایدار و جریانات جنوبی روی متطقه حاکم است به همین دلیل تا طهر جمعه شاهد افزایش دما در استان هستیم.

وی افزود: از اواسط روز جمعه با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد برخی مناطق نسبتا شدید و از سمت غرب استان همراه با رگبار باران و رعدوبرق پراکنده و وزش باد و کاهش دما  باشیم‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: این وضعیت تا روز شنبه کمابیش ادامه دارد با توجه به بارش‌های رگباری برخی مناطق می‌تواند شدید باشد و احتمال آب‌گرفتگی نقطه‌ای و محلی دور از انتظار نیست.

اسدی ادامه داد: ارتفاعات استان طی این مدت ابری و مه‌آلود شده و با کاهش دید همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر روز شنبه این سامانه از استان خارج می‌شود و از یک‌شنبه تا چهارشنبه جوی پایدار همراه با آسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: این افزایش دما اواسط هفته محسوس‌تر بوده و در ارتفاعات هم وزش باد گرم خواهیم داشت.

اسدی گفت: دریای مازندران امروز  و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566857

مهمترین اخبار ایران و جهان: