نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 16:39

کرملین: تحریم‌های ضد روسی اروپا، به خودشان صدمه می‌زند

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به کم‌تأثیر بودن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، گفت که به سادگی می‌توان آشفتگی در بین اروپایی‌ها مشاهده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) گفت که اروپا متوجه آسیب تحریم‌های ضدروسی به خودشان شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «به سادگی می‌توان آشفتگی در اتحادیه اروپا را مشاهده کرد. آنها متوجه شده‌اند که تحریم‌ها به خودشان ضربه می‌زند، در حالی که تاثیر آن بر روسیه زیاد نیست».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه گفت: «برای روسیه، مهمترین چیز رسیدن به اهدافش است. در غیاب شرایط لازم برای حل مناقشه [اوکراین] از طریق روش‌های دیپلماتیک، روسیه به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهد».

سخنگوی کرملین در واکنش به اقدامات جدید اروپا مرتبط با روسیه اظهار داشت: «ما تصمیم پارلمان اروپا برای لغو ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک روسیه به اتحادیه اروپا را چندان مهم نمی‌دانیم».

طبق این گزارش، پسکوف درباره جنگ اوکراین نیز تصریح کرد: «زلنسکی و رژیم کی‌یف وعده موفقیت می‌دهند، اما وعده‌های قبلی آنها عملی نشده و کمک‌کنندگان به اوکراین نگران هستند. زمان آن فرا رسیده که رژیم کی‌یف بفهمد قادر به پیروزی در میدان جنگ نیست».

وی روز گذشته نیز گفته بود که واشنگتن و کی‌یف باید به بی‌فایده بودن تقابل و درگیری نظامی با روسیه، علی‌رغم حمایت‌های هنگفت غرب از اوکراین، باور پیدا کنند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567313

مهمترین اخبار ایران و جهان: