نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 14:10

برای نبرد با جنگ شناختی دشمن باید بر اساس نیازهای روز حرکت کرد

با اشاره به ایجاد فضای فکری جدید در حوزه حکمرانی سایبری گفت: برای نبرد با جنگ شناختی دشمن باید بر اساس نیازهای روز حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در سالن همایش‌های صداوسیما مرکز گیلان با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف منجر به افزایش استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، اظهار کرد: مباحث فیزیکی، اطلاعاتی و شناختی در جهان وارد فضای جدید شده به طوری که آمریکا برای نفوذ به کشورهای مختلف رو به جنگ شناختی آورده است. 

وی با اشاره به ایجاد فضای فکری جدید در حوزه حکمرانی سایبری برای کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: فضای سایبری و حکمرانی در این فضا، با توجه به جنگ شناختی برای کشور یک فرصت است که در حوزه‌های مختلف از جمله مبانی فکری به موفقیت‌های خوبی برسد. 

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر لزوم توجه به مقابله با جنگ شناختی دشمن در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ، بیان کرد: دشمنان در حوزه شناختی و جنگ سایبری دارای روش‌های نوین هستند که باید برای مقابله با آن تلاش کرد، لذا در کشور هیچ چاره‌ای جز اینکه مطابق نیازهای روز حرکت کنیم نداریم.

ایزدی با بیان اینکه تسلط بر حوزه سایبر و مجازی منجر به‌ اجرایی نشدن برنامه‌های استکبار در حوزه‌های مختلف، می‌شود، گفت: در کشور برنامه‌های خوبی به منظور تسلط کامل در حوزه فضای سایبری و مجازی وجود دارد که اجرای آن منجر به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود زیرا جنگ امروز جنگ شناختی از طریق سایبری است. 

وی، با تأکید بر اینکه توجه به هوش مصنوعی در ساخت ناوگروه‌های دریایی، ناوچه‌ها و موشک‌ها بر میزان قدرت بازدارندگی کشورها می‌افزاید، بیان کرد: کشورها در حال ساخت انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی در حوزه‌های هوش مصنوعی هستند تا از این طریق بتوانند در حوزه دریا علاوه بر تسلط نظامی، در حوزه اطلاعاتی و سایبری هم حرفی برای گفتن داشته باشند. 

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566357

مهمترین اخبار ایران و جهان: