نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 09:14

پیگیری بهسازی و ترمیم جاده‌های سیل‌زده عشایری مازندران

رئیس اداره امور عشایر مازندران گفت: بحث سیلاب‌ها به زیرساخت‌های جاده‌ای عشایر آسیب رسانده که درحال برآورد و تامین اعتبار برای رفع مشکلات هستیم.

حجت‌الله شعبانی رئیس اداره امور عشایر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: آمادگی قرارداد با عشایر را در بحث تولید گوشت داریم؛ به این صورت که طی دوره ۵ ماهه ۲۰درصد تولید عشایر را خواهیم داشت.

وی افزود: در این طرح با شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شد نهاده‌ها ازطریق این شرکت در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور عشایر مازندران با اشاره به نقش بسزایی عشایر در تولید گوشت قرمز و صنایع دستی، بیان کرد: عشایر مازندران در حوزه گیاهان دارویی و گردشگری نیز ظرفیت های قابل توجهی دارند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود در بحث بهسازی راه‌های عشایری، تصریح کرد: بحث سیلاب‌ها به زیرساخت‌های جاده‌ای عشایر آسیب رسانده  که درحال برآورد و تامین اعتبار برای رفع مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به اقتصاد عشایری، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت قابل توجه استان و با تکیه بر توسعه گیاهان دارویی، گردشگری عشایری و صنایع دستی عشایری و زنجیره تولید گوشت قرمز، در مسیر رشد، توسعه و تکامل عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عشایر گام برداریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548357

مهمترین اخبار ایران و جهان: