نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 13:14

برگزاری ۱۰۰ برنامه روشنگری در قالب جهاد تبیین طی هفته بسیج در زاهدان

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان گفت: ۱۰۰ مورد برنامه روشنگری در قالب جهاد تبیین در هفته بسیج در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد نخعی در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: مجموعه بسیج در طول سال اقدامات زیادی در حوزه امنیتی، خدمات‌رسانی، جهاد تبیین، محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و غیره انجام می‌دهد و موفقیت در انجام این اقدامات و حتی اقدامات شگفتی‌ساز به واسطه ارتباطی است که با مردم دارد.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج ۴۸۳ عنوان برنامه در سطح شهرستان زاهدان انجام می‌شود، گفت: یکی از این برنامه‌ها که به صورت ویژه صورت می‌گیرد، خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان افزود: در نخستین روز از هفته بسیج که به عنوان بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی نامگذاری شده و گروه‌های جهادی اقداماتی از جمله مرمت منازل، ساخت مدارس برای مناطق کم برخوردار، ساخت مسجدهای نیمه کاره، ساخت سرویس بهداشتی و غیره انجام دادند، تجلیل از اقدامات این گروه‌ها در دستور کار قرار دارد. 

نخعی بیان کرد: توزیع ۵ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی 
ویزیت رایگان در مناطق حاشیه‌نشین، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که با وام اشتغالزایی راه اندازی شدند نیز بخشی از برنامه‌هایی است که در این هفته در سطح شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته، هزار و ۲۰۰ فقره وام اشتغالزایی به کارآفرینان و تولیدکنندگان مشاغل پرداخت شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان افزود: باتوجه به اینکه دشمن جنگ روانی علیه مردم مظلوم غزه راه انداخته و بسیاری از مدعیان حقوق بشر سکوت کردند و برخی به دنبال این هستند که جای مظلوم و ظالم را عوض کنند، این دوگانگی استکبار جهانی گاهی اوقات در جامعه نمود پیدا می‌کند که این نتیجه عمل نکردن به جهاد تبیین است و ما وظیفه داریم جهاد تبیین را جدی بگیریم، همچنین بسیاری از خدمات نظام نیز دیده نمی‌شود که نتیجه کم‌کاری در زمینه جهاد تبیین است.
 
وی ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ مورد برنامه روشنگری در قالب جهاد تبیین در هفته بسیج در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

نخعی تصریح کرد: ۱۱ حوزه مقاومت بسیج خواهران در زاهدان فعالیت می‌کنند که در هفته بسیج برگزاری کارگاه‌های آموزشی دخترانه، مادرانه، فرزنداوری و غیره در قالب ۳۵ کارگاه آموزشی با حضور مدرسان اندیشمند و صاحبنظر در دستور کار این حوزه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل امنیتی، گشت‌های رضوییون در این هفته تشدید می‌شود، گفت: از اقدامات دیگر در هفته بسیج، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف حفظ فرهنگ شهادت و برگزاری یادواره‌های شهدای شاخص و یادواره شهدای محله با عنوان آبروی محله است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زاهدان افزود: ۳۵ یادواره شهید، ۱۲ عنوان برنامه در حوزه فضای مجازی و سواد رسانه و نیز آئین غبارروبی مزار شهدا نیز در تمامی گلزارهای شهدای شهرستان زاهدان در این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی مسابقات فوتسال، همایش پیاده‌روی خانوادگی در روز جمعه گفت: در ۲۱ نقطه دیگر این شهرستان برنامه‌های ورزشی اجرا می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه همایش اقتدار بسیج که هرسال ۵ آذرماه برگزار می‌شد، امسال به سوم آذر منتقل شده، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی بسیجیان در حوزه‌های مقاومت و اجرای برنامه نذر خون با حضور بسیجیان، همایش زنان و دختران انقلابی و حماسه‌ساز، همایش تجلیل از مادران شهدا، همایش حوزه تراز انقلاب در حوزه علمیه و یادواره شهید گلدوی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که امسال به مناسبت هفته بسیج در سطح شهرستان زاهدان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582913

مهمترین اخبار ایران و جهان: