نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 15:44

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی: بسیج خنثی کننده تهدیدات دشمنان است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: بسیج یک شبکه گسترده مردمی است که از یک سو خنثی‌کننده تهدیدات نرم دشمنان است و از یک سو مشغول اقدامات عمرانی و سازندگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجا‌ن‌غربی، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: شرایط و مقتضیات آن زمان و نخستین روزهای پیروزی اتقلاب حضرت امام را مُجاب کرد که نسبت به تاسیس بسیج مستضعفین تصمیم بگیرند، از همان بدو انقلاب در بسیاری از نقاط کشور تهدیداتی علیه نظام و انقلاب وجود داشت و گروهک‌های تجزیه‌طلب، تروریست و ...به دنبال سهم‌خواهی از نظام و انقلاب بودند و خواسته‌های غیر معقولی را مطرح می‌کردند به طوری که این تهدیدات حتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی از جمله ارومیه نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: بسیجی بودن فقط به عنوان و داشتن کارت بسیجی نیست، بلکه هرکسی که تفکر و روحیه جهادی دارد همچنین دل در گروی عشق امامین انقلاب داشته و به ارزش‌ها و آرمان‌ها پایبند است، بسیجی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ایمان و بصیرت را عنصر اصلی تفکر بسیج دانست و گفت: بسیج یک شبکه گسترده مردمی است که در جای جای کشورمان حضور فعال داشته و رشد و نمود دارد از یک سو تهدیدات نرم و سخت را خنثی می‌کند، از سوی دیگر در اقدامات عمرانی، فرهنگی و سازندگی مشارکت جدی دارد.

وی افزود: در جای جای کشورمان از آذربایجان گرفته تا تهران، سیستان بلوچستان و خوزستان برخی افراد غافل به دنبال اهداف تجزیه طلبانه بودند ولی بسیج مقتدرانه مقابل آنها ایستادگی کرد.

رجبی گفت: مردم آذربایجان‌غربی در دو جبهه حضور داشتند که یکی هشت سال دفاع مقدس بود و دیگری مقاومت مقابل گروهک‌های ضدانقلاب داخل منطقه بود.

وی به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و بیان داشت: نخستین کنگره در سال ۹۶ برگزار شد که امید است با همت مسئولین کنگره دوم نیز با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود و در این راستا یادمان و المان‌هایی در خور شان شهدا ایجاد شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583113

مهمترین اخبار ایران و جهان: