نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 18:20

آیت الله علم الهدی: روزنه نفوذ دشمن در فضای مجازی محافظت شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید فضای مجازی موردتوجه قرار بگیرد و روزنه نفوذ دشمن از این فضا با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نخستین جلسه شورای فضای مجازی خراسان رضوی، با تأکید بر ضرورت رسیدگی و سازمان‌دهی فضای مجازی اظهار کرد: امروزه انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده که در یک رویداد با ابعاد جهانی همچون جنگ غزه، آحاد جامعه جهانی را مخاطب قرار می‌دهد و وجدان بیدار هزاران هزار نفر از ملت‌های آزاده عالم را در دفاع از دین خدا و مردم مظلوم فلسطین پای‌کار می‌آورد. این دستاورد انقلاب ملت ایران است؛ ملتی که تا پیش از این و در دوران رژیم طاغوت هیچ امکاناتی نداشت اما اکنون نبرد تمدن‌ها به‌عنوان راهبردی‌ترین جنگ عالم را میدان‌‎داری می‌کند.

وی افزود: وجه مشترک همه نظام‌‎های سیاسی جهان استکبار آن است که مشغله فکری و اندیشه جوانان جامعه را به سخیف‌ترین مسائل اخلاقی درگیر می‌کنند تا دغدغه امور راهبردی، مسائل کلان و باورهای اعتقادی به ذهن مردم راه پیدا نکند. اکنون اصل حرف ما این است در این نظام دینی و اعتقادی که مردم همه کاره آن هستند، نباید فضای فرهنگی چه در عرصه حقیقی و چه مجازی، به همین ترتیب باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این ویژگی دنیای کثیف و ماده‎ پرست غربی است که فطرت پاک جوان ما را هدف گرفته و به دنبال آن است همان وضعی را در این کشور به وجود بیاورد که در کشورهای خودشان ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل هم باید فضای مجازی موردتوجه قرار بگیرد و روزنه نفوذ دشمن از این فضا با تولید محتوای غنی و هدفمند محافظت شود.

ضرورت انسجام ‎بخشی به فضای مجازی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست، تشکیل جلسه شورای فضای مجازی را نخستین گام برای انسجام ‎بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: مهم این است که فعالیت بر این بستر، پراکنده نباشد. اگر قرار است آرامش مردم با دروغ ‎پردازی رسانه‌های بیگانه دچار خدشه نشود، باید فضای مجازی به شیوه‌ای سازمان یافته و اثربخش موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این شورا، ساختاری است که برای ریل گذاری و هویت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و محتوایی در فضای مجازی شکل گرفته است. به‌زودی، دبیرخانه اجرایی، عملیاتی و هدفمندی هم ذیل این شورا تشکیل خواهد شد. ضمن پرهیز از تشکیلات ‎سازی، به دنبال این هستیم که به تشکیلات موجود هویت عملیاتی مؤثرتری داده شود. سطح خدمات این شورا نیز به همه حوزه‌ها از جمله موضوع زیارت تسری پیدا خواهد کرد و بنا بر این است که بتوان از ظرفیت این شورا و دبیرخانه عملیاتی آن برای ارتقای خدمات قابل ارائه به زائران در پیک های زیارتی استفاده کنیم.

فعالیت ۴۳۳ شرکت دانش ‎بنیان مجازی در خراسان رضوی

سید حمیدرضا روح‌بخش مدیر فناور اطلاعات استانداری و دبیر شورای فضای مجازی در ابتدای این مراسم بیان کرد: خراسان رضوی، رتبه دوم شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حوزه ارتباطات را به خود اختصاص داده و بیش از ۴۳۳ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ مرکز رشد به تولید برنامه های تحت ‎وب مشغول هستند. نقطه امید ما نیز آموزش بیش از پنج هزار نیروی بسیج در دوره‌های ویژه سواد رسانه و تولید محتوای مجازی است و این برنامه‌ریزی به‌طور جدی وجود دارد که ۲۳۰ هزار دانشجو و یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582413

مهمترین اخبار ایران و جهان: