نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 22:50

بلینکن: حماس تسلیم شود بحران غزه فورا پایان می‌یابد

وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت اگر جنبش حماس تسلیحات خود را تحویل دهد، بحران غزه فورا پایان می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که این کشور در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه مشابه آتش‌بس قبلی است.

وی با اشاره به قطعنامه جدیدی که در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، گفت: «هدف از قطعنامه شورای امنیت، تسهیل ورود کمک‌ها به غزه و توسعه آن بوده و ما کاملا آن را تایید می‌کنیم».

بلینکن اضافه کرد: «آمریکا می‌خواهد اطمینان یابد که قطعنامه سازمان ملل تلاش‌ها برای ارائه کمک به غزه را تقویت می‌کند».

 رسانه‌های غربی بامداد چهارشنبه از تعویق مجدد جلسه رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل بر سر قطعنامه‌ای درباره نوار غزه برای دومین روز پیاپی خبر دادند.

منابع دیپلمات بامداد چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه را وتو نکند.پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «بسیاری از کشورها خواستار پایان درگیری در غزه هستند اما کسی خواستار خلع سلاح غزه یا از بین بردن قدرت آن نشده است».

وی در ادامه سخنانش گفت: «اگر حماس سلاحش را تحویل دهد، بحران در غزه فورا پایان می‌یابد و بسیار خوب است که درخواست قدرتمند بین‌المللی وجود داشته باشد که این خواسته را از حماس داشته باشد تا جنگ پایان یابد».

کاخ سفید نیز ساعتی پیش مدعی شد که مذاکرات درباره آتش‌بس بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در غزه بسیار جدی شده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611213

مهمترین اخبار ایران و جهان: