نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 10:39

استاندارد و کیفیت آسانسورهای تولید داخل بررسی می‌شود

آزمایشگاهی تحت نظارت سازمان ملی استاندارد به منظور بررسی کیفیت و سلامت آسانسورهای تولید داخل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس البرز، یکی از دلایل اصلی بازرسی آسانسورها، حفظ ایمنی و سلامت افراد است. بازرسی منظم و صحیح آسانسورها از جمله بررسی اجزای مختلف آسانسور مانند سیستم قدرت، سیستم کنترل، قطعات مکانیکی و الکتریکی، درب‌ها و سایر اجزا، خطرات و نقص‌های فنی را شناسایی می‌کند و اقدامات پیشگیرانه و تعمیرات مناسب را فراهم می‌کند.

در این میان رعایت حداقل استانداردهای روز دنیا در ساخت و تجهیز آسانسور از جمله عواملی است که باید مورد تاکید سازندگان و سازمان استاندار قرار بگیرد، آزمایشگاه آزمون قطعات آسانسور توسط بخش خصوصی، نیز به همین منظور در استان البرز افتتاح شد.

این آزمایشگاه آزمون قطعات آسانسور، باحضور سید محمود هاشمی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، محمد آیینی، سرپرست اداره کل استاندارد استان البرز، معاون اداره کل استاندارد استان تهران، تشکل‌های صنفی صنعت آسانسور، جامعه ممیزی و بازرسی ایران و همچنین انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و واسنجی ایران، در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افتتاح شد.

نگرش به کیفیت باید در تولید شکل گیرد

سید محمود هاشمی، در این مراسم روز ملی کیفیت را به فعالان عرصه تولید و خدمات تبریک گفت و افزود: آنچه امروزه در کیفیت ظهور و بروز دارد حاصل تلاش حوزه بازرسی در انجام آزمون‌های دقیق و فنی است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت کیفیت با تولیدکنندگان است، اضافه کرد: هر قدر محصولات تولیدی از باکیفیت بالاتری برخوردار باشد بازار بهتر، صادرات بیشتر و از همه مهم‌تر رغبت و رضایت مشتری از کالا است.

هاشمی کیفیت را عامل رضایت‌ساز و برندساز دانست و افزود: اگر ارائه خدمات فنی با اخلاق‌مداری همراه باشد بی شک کیفیت مطلوب بروز خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد: هر مجموعه‌ای که متمرکز بر کیفیت باشد، با اعتماد و افتخار بر او تکیه می‌کنیم.

رییس مرکز تایید صلاحیت ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود زیر ساخت تمام دامنه‌های بازرسی در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعتباربخشی خواهد شد.

گفتنی است این آزمایشگاه، نخستین آزمایشگاه آزمون قطعات آسانسور است که در ۴ محور فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

شایان ذکر است؛ افتتاح این آزمایشگاه می‌تواند ایمنی آسانسورها را در کشور تضمین کند چرا که بخش عمده‌ای از آسانسورهای کشور در داخل تولید می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577257

مهمترین اخبار ایران و جهان: