نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 12:16

مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در ایلام

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در استان ایلام مراجعه کرده اند. 

وی افزود: از میزان تعداد ۸ هزار و ۹۴۸ نفر شرایط جسمانی مناسب را جهت اهدا خون داشته و موفق به این امر شده اند.

عاصم آبادی با اشاره به اینکه، از این میزان اهدا کننده تعداد یک هزار و ۴٠۵ نفربرای اولین بار خون اهداکردند، خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و ۵۶۴ نفر از اهدا کنندگان بانوان بودند.

وی با تاکید بر اینکه، بیش‌ از ۳۰ تیم سیار با هزار و ۸۰۳ مراجعه کننده داشته اند که یک هزار و ۶۰۳ اهداء خون سالم و کامل داشته‌اند، تصریح کرد: این میزان مراجعه به پایگاه های سیار در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش‌ از ۸ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل انتقال خون استان ایلام ادامه داد: در حوزه انتقال خون در استان ایلام ۲ پروژه مهم از قبیل احداث مرکز خون‌گیری در شهرستان های ایوان و دهلران در دست اجراست که بیش‌ از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عاصم آبادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانستیم پاسخ‌گوی نیاز ۱۰۰ درصدی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان باشیم به طوری که ۱۰ هزار و ۱۱۹ واحد خون بین این مراکز توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش چشمگیر مراجعات مردمی برای اهدای خون از مردم نوع‌دوست استان ایلام تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون همچون گذشته یاریگر نیازمندان خونی و فرآورده‌های خونی باشند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561813

مهمترین اخبار ایران و جهان: