نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 16:27

استقرار سامانه بارشی از روز چهارشنبه در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال اصابت صاعقه با استقرار سامانه بارشی از روز چهارشنبه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه با استقرار سامانه بارشی از روز چهارشنبه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز چهارشنبه تا اواسط روز جمعه به سبب استقرار سامانه بارشی بر روی استان، طی ساعاتی بارش باران به همراه رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید موقتی و احتمال وزش تندباد لحظه ای، در مناطق مستعد ریزش تگرگ رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: طی مدت فعالیت این سامانه و به ویژه اواخر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال اصابت صاعقه قابل انتظار است و طی امروز و فردا نیز با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار صبحگاهی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کشاورزی اهواز با ۳۴.۴ درجه سانتی‌گراد و ایذه با ۹.۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده است.

سبزه‌زاری در پایان گفت: همچنین حداقل دمای اهواز ۱۷.۳ درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۳۳.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570657

مهمترین اخبار ایران و جهان: