نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 14:36

دهها هزار استرالیایی خواستار آتش‌بس در غزه شدند

دهها هزار نفر از معترضان حامی فلسطین برای دهمین یکشنبه پیاپی از زمان آغاز جنگ غزه، در خیابان‌های شهر ملبورن استرالیا خواستار برقراری آتش‌بس شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خیابان‌های اصلی شهر ملبورن باز هم در هفتاد و دومین روز از جنایات صهیونیست‌ها با معترضانی پر شد که دهها بار از زمان شروع جنگ تقاضای آتش‌بس کرده بودند.

«تنها یک راه‌حل وجود دارد-انقلاب انتفاضه» این‌ها بخشی از شعارهای حامیان فلسطینی در استرالیا است که حالیکه پرچم‌های فلسطین را حمل می‌کردند و پارچه‌ نوشته‌های با مضامین «همین حالا آتش‌بس کنید» به دست گرفته بودند، فریاد می‌زدند.
انتفاضه یک واژه عربی است که به مفهوم «قیام» است که در اصل به جنبش‌های مقاومتی مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره دارد.

 

 

حامیان فلسطینیان در شهر ملبورن در جریان راهپیمایی اعتراضی خود همچنین خواستار تحریم «استارباکس»؛ شرکت‌های کافی‌شاپ‌‌های زنجیره‌ای آمریکا با بیش از ۲۸ هزار شعبه در سراسر جهان، به دلیل حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی شدند.
هشتگ «#boycottstarbucks» (استارباکس را تحریم کنید) در حدود پنج هزار بار در فضای مجازی منتشر شده است و در بازه زمانی ۳۰ روزه بیش از ۴۲ میلیون بار بازدید خورده است.

 

 

 

از زمان آغاز جنگ غزه که ۷۲ روز از آن می‌گذرد و بیش از ۱۹ هزار فلسطینی از جمله هشت هزار کودک به شهادت رسیده‌اند، هزاران نفر در سراسر جهان در حمایت از فلسطینیان به پاخاسته‌اند و از سیاستمداران کشورهایشان خواستار فشار به اسرائیل برای توقف جنگ شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی نیز در همین راستا روز گذشته (شنبه) گزارش کرد که صدها معترض از جمله کودکان در مقابل ساختمان پارلمان اسپانیا در مادرید تظاهرات برپا کردند و خواستار توقف کشتار کودکان فلسطینی شدند.

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607357

مهمترین اخبار ایران و جهان: