نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 13:44

رژه لاله‌ها در وطن

آری!ایثار از آن شماست که دنیا را گوشه‌ای افکندید و بر روی بال فرشتگان تا عرش خدا عاشقانه پرواز کرده و نسیم بهشت را بر زندگی ما زمین‌یان عطر افشانی کردید و دیگر بار آمده‌اید تا کویر دل‌های‌مان را جانی تازه ببخشید.

خبرگزاری فارس مازندران ـ سمانه حضوری|سال‏‌ها از روزهای جنون و عاشقی، از لحظه‌‏های شیرین شهادت و چهره‌‏هایی که لبریز از صلابت بود گذشته است، اما هنوز یادگاران روزهای حماسه همچون جوانه‌هایی که سر از خاک‌ بیرون می‌زنند باز می‌گردند تا فراموش نکنیم اگر امروز استوار و ایستاده بر خاک مام مادری قدم بر می‌داریم از برکت جان‌نثاری سرو قامتانی است که هیچ‌گاه قامت خم نکردند. 

همان‌هایی که تکه تکه شدن تَن را به پاره پاره شدن وطن ترجیح دادند تا الگویی باشند برای همه آزادگان جهان.

سلام‌ای طلایه‌داران ایثار و از خودگذشتگی، سلام امامزادگان عشق و دلدادگی، سلام گمنامان خوش‌نام؛ به شهر ما خوش آمدید.

امروز آمدم تا از شما بگویم؛ اما گریه امان نمی‌دهد، بغض‌های حقیرم در برابر تماشای تابوت‌های‌تان که رنگ وطن به خود گرفته است سرریز می‌شوند و راه گلویم را سد می‌کنند؛ می‌خواهم حرف بزنم اما واژه‌ها در دهانم لکنت گرفته‌اند و کاری جز ضجه زدن از دست‌شان بر نمی‌آید.

نمی‌دانم چرا با دیدن‌تان یاد حرفی از شهید حمید باکری که نقل شد از این شهید افتادم که قبل از عملیات والفجر به رزمنده‌ها گفته بود: «دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان سه دسته می‌شوند؛ اول دسته‌ای که به مخالفت با گذشته خود برمی‌خیزند. دوم دسته‌ای که راه بی‌تفاوتی برمی‌گزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند و همه چیز را فراموش می‌کنند، دسته سوم به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسؤولیت می‌کنند و از شدت مصائب و غصه‌ها دق خواهند کرد. پس از خداوند بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید.»

شما مسافران عشق، راه شهادت را برگزیدید و از دنیای خاکی چشم پوشی کردید و چه خوب گفته‌اند؛ آنان که اهل دنیا نباشند فقط با «شهادت» آرام می‌گیرند ‌و ما بیچارگان دنیا چقدر دل‌مان مشتاق شهادت است.

آری!ایثار از آن شماست که دنیا را گوشه‌ای افکندید و بر روی بال فرشتگان تا عرش خدا عاشقانه پرواز کرده و نسیم بهشت را بر زندگی ما زمین‌یان عطر افشانی کردید و دیگر بار آمده‌اید تا کویر دل‌های‌مان را جانی تازه ببخشید. 

شما خالقان حماسه‌ای عظیم‌ هستید که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدید که پاداش این راه جاودانگی بود و ماندگاری؛ شما هرچه داشتید بخشیدید، حتی تیرها هم از پیکرتان خون نوشیدند.

امروز که دوباره در جای جای این سرزمین، نام مقدستان زینت بخش دل‌های‌مان شده سلام ما را به حضرت مادر برسانید.

انتهای پیام /م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607257

مهمترین اخبار ایران و جهان: