نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 23:08

کاخ سفید: اسرائیل از عمد غیرنظامیان را در غزه نمی‌کُشد

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید شامگاه دوشنبه در کنفرانس خبری گفت که رژیم صهیونیستی از روی عمد غیرنظامیان را در غزه هدف قرار نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارها حاکی از آن است که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۹ هزار نفر فراتر رفته که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند اما «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که رژیم صهیونیستی از روی عمد غیرنظامیان را در غزه نمی‌کُشد.

از آغاز جنگ غزه بیش از ۹۰ خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و مقام‌های این رژیم در تریبون‌های مختلف بارها به طور علنی خبرنگاران را تهدید به دستگیری و حتی مرگ کرده‌‌اند با این حال کربی در کنفرانس شامگاه دوشنبه خود گفت که هیچ دلیلی وجود ندارد که اسرائیل خبرنگاران را به صورت متعمدانه در غزه هدف قرار می‌دهد.


کودکان بخش عمده تلفات حملات صهیونیستها به غزه هستند

 

در آخرین مورد، «سامر ابودقه» تصویربردار شبکه «الجزیره»، شامگاه روز جمعه، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه «فرحانه» در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

براساس گزارش الجزیره، سامر ابو دقه در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خانیونس در جنوب نوار غزه مجروح می‌شود و حدود ۶ ساعت بعد از جراحت در مدرسه فرحانه روی زمین بوده و نیروهای رژیم صهیونیستی به امدادگران اجازه ورود به مدرسه و امدادرسانی ندادند.

همچنین عکاس خبرگزاری آناتولی مصطفی الخروف روز جمعه (۲۴ آذر) در جریان پوشش خبری در قدس اشغالی مورد ضرب و شتم نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

الخروف که به شدت از ناحیه صورت و بخش‌هایی از بدنش دچار جراحت شده بود با آمبولانس به بیمارستان «مقاصد» منتقل شد.

همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در رشته پیامی در ایکس خواستار وقفه بشردوستانه شد. 

بورل در این پیام اعلام کرد: همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرده‌اند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم. 

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به «کلیسای خانواده مقدس و صومعه خیره و پناهگاه‌های آوارگان»، افزود: «عبادت‌کنندگان، سه گروگان اسرائیلی و صدها غیرنظامی دیگر در جریان عملیات‌های نظامی اخیر کشته شده‌اند». بورل در پایان تاکید کرد این حملات باید متوقف شود و افزود به وقفه بشردوستانه با فوریت نیاز است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608757

مهمترین اخبار ایران و جهان: